Grote update voor Google AdWords: Enhanced Campaigns
Gisteren heeft Google een grote aanpassing voor AdWords aangekondigd. In dit blogartikel bespreken we de nieuwe mogelijkheden en de impact die deze update met zich mee gaat brengen.
Google Enhanced Campaigns
Google heeft zichzelf de vraag gesteld hoe AdWords eruit zou zien als ze het platform op dit moment zouden bouwen. Met deze gedachte is Google aan de gang gegaan met een grote update voor dit online marketing platform. Het gaat om de zogenaamde Enhanced Campaigns. Het doel van de update is het versimpelen van campagne management voor meerdere platformen en het verbeteren van de werking van mobiele advertenties.
Er staan drie aanpassingen centraal in deze update:
Versimpelde budget toewijzingen: beheer biedingen voor locaties, tijden en platformen
Pas advertenties aan gebaseerd op waar, wanneer en hoe iemand aan het zoeken is: laat specifieke advertenties of extensies zien voor platformen, locaties en tijden zonder dat je campagnes voor elke mogelijke combinatie hoeft in te richten.
Nieuwe conversie types om beter te kunnen rapporteren: je kunt nieuwe conversies meten zoals het aantal keer dat een app is gedownload of inkomende telefoontjes van mobiele apparaten
Wat kan er met deze aanpassing worden gedaan?
Er zijn veel mogelijkheden te bedenken die door deze aanpassing gerealiseerd kunnen worden. Om het te verduidelijken geven we je hieronder een voorbeeld van één van de mogelijkheden:
Een café wil mensen bereiken die op hun mobiel op zoek zijn naar iets in de buurt voor een kop koffie of een ontbijt. Door de aanpasbare biedingen kunnen ze, door drie verschillende biedingen in te stellen, hoger bieden op mensen die binnen een paar kilometer afstand zijn, lager bieden na 11 uur in de ochtend en 50% hoger voor mensen op mobiele apparaten. De bieding aanpassingen kunnen aangepast worden voor alle advertenties en alle zoekwoorden binnen een campagne.
In de afbeelding hieronder zie je hoe verschillende gebieden toegevoegd worden en resultaten gemakkelijk per gebied zijn te bekijken (klik op de afbeelding voor een vergroting):
In het plaatje hieronder zie je hoe je vervolgens per gebied een bieding kunt aanpassen (klik voor een vergroting):
Waarom Enhanced Campaigns?
De aangekondigde update is de grootste aanpassing aan AdWordssinds het platform gelanceerd is. Google geeft aan dat het toegenomen internetgebruik op mobiele platformen de voornaamste reden voor de update is. De Enhanced Campaigns moeten het mobiel adverteren op een hoger niveau gaan brengen.
Op dit moment zet 4-5% van de kleinere bedrijven advertenties op mobiele platformen in. Dit percentage zou laag liggen door de complexiteit dat dit met zich meebrengt. De Enhanced Campaigns moeten het makkelijker en aantrekkelijker maken voor kleine bedrijven om een goede ROI op mobiele advertenties te behalen.
Het uitrollen van de nieuwe functies
Google is momenteel bezig met het testen van de nieuwe functies. De komende weken moeten de mogelijkheden al langzaam worden uitgerold. Uiteindelijk moet de update in juni helemaal zijn doorgevoerd.
RELATED POSTS
juli 2, 2013 by admin
Ongeldige klikken in Google AdWords
Advertenties binnen Google AdWords worden meestal gecreëerd op basis van CPC. (Kosten per klik). Je betaalt dus alleen voor de advertenties wanneer iemand erop klik...
juli 2, 2013 by admin
Google AdWords Express, hoe werkt het?
Google AdWords wordt door talloze bedrijven en online marketeers ingezet als dé online marketing tool. Voor ieder bedrijf en iedere branche kan er zowel nationaal a...
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!