Ontdek de voordelen van ons Hyvä Essentials-pakketthema: een aangepast Magento-thema voor een verbeterde gebruikerservaring en winkelbezorgtijd

Hyva Essentials Theme Blog Banner
Younify’s eerste ervaring met het Hyvä-thema was ongeveer 2 jaar geleden toen we onze Senior Frontend Developer de taak gaven om Hyvä te onderzoeken.

Na een beetje testen en implementeren waren we aangenaam verrast over hoe goed het Hyvä-thema is en alle voordelen die het klanten kan bieden.

Op dat moment hadden we één nieuw project waarvoor we de bouwfase ingingen. We besloten om twee teams toe te wijzen, een team dat werkte aan een Luma-basisontwerp en een ander team dat werkte aan een Hyvä-gebaseerd ontwerp. Vooral omdat we het ontwikkelproces wilden vergelijken, maar ook vanwege het uiteindelijke resultaat.

We waren geschokt door de resultaten; niet alleen omdat we het op Hyvä gebaseerde aangepaste ontwerp eerder af hadden, maar het presteerde ook een stuk beter dan het op Luma gebaseerde ontwerp. De pagina’s laadden veel sneller; de paginasnelheidsscore was zoveel beter dat ze niet te vergelijken waren met Luma-scores. Het enige nadeel dat we toen zagen, was dat de extensies niet compatibel waren met Hyvä, dus moesten we onze eigen compatibiliteitsmodules schrijven. Desondanks eindigde het Hyvä-team voor het Luma-team.

Nadat onze eerste Hyvä-winkel live ging, bezochten we een paar van onze grote klanten met op Luma gebaseerde, aangepaste ontwerpen om Hyvä te laten zien en hun reactie te peilen. Het viel niet te ontkennen dat ze geschokt waren over hoe goed Hyvä presteerde, maar het was moeilijk om ze over te laten stappen naar Hyvä, omdat dat een aanzienlijke investering van hun kant zou betekenen. Omdat we in dat geval in wezen hun winkel helemaal opnieuw zouden moeten opbouwen en op dat moment blij waren met hun winkel, was de investering voor hen niet echt logisch, vooral niet met de beperkingen van de compatibiliteit van de extensie.

Na die eerste feedback realiseerden we ons dat we iets nodig hadden om die ontwikkelingstijd verder te verkorten en meer verbeteringen aan de winkels van onze klant toe te voegen. Zodat we ze vanwege alle voordelen konden laten overstappen op Hyvä. En zo ontstond het idee van “Hyvä Essentials”.

Samen met onze teamleiders hebben we een aantal stappen in ons bouwproces geïdentificeerd die we moesten proberen te verbeteren:

  •  Zorg voor een snellere typografiepagina
  •  Identificeer de meest gebruikte extensies door onze klanten en maak ze compatibel
  •  Maak de CMS-pagina’s gemakkelijker te onderhouden voor klanten
  •  Verbeter de lay-out van het basis Hyvä-thema om tegemoet te komen aan de verzoeken van marketingbedrijven

Tijdens het bouwen van ons eigen op Hyvä-gebaseerde aangepaste thema, besloot een van onze grotere klanten om de hele winkel te herstructureren. We zagen toen dat dit het perfecte moment was om Hyvä aan het bedrijf voor te stellen, wat het accepteerde. Dit was ons eerste grote project waarbij we het thema van het “Hyvä Essentials”-pakket konden testen en nog verder konden verbeteren.

Trouwens, hier is de lijst met extensies en functies die het Hyvä Essentials-pakket thema heeft, en waarom het Hyvä Essentials-thema in de eerste plaats een pakket is:

  • Veelgestelde vragen
  • merk Amasty
  • MGS StoreLocator
  • Ajax toevoegen aan winkelwagen
  • Aangepaste productlabels
  • Extra categorie SEO beschrijving/tekst
  • Aangepast productpaginasjabloon afgestemd op de nieuwste normen
  • MegaMenu-extensie

Het Hyvä-thema is dus goed gemaakt en geoptimaliseerd voor snelheid. Toch realiseerden we ons tijdens het werken aan dit project dat het gemakkelijk is om het heel ingewikkeld te maken en sommige optimalisaties te doorbreken als je je niet aan een paar regels houdt. En daarbij gaat het niet alleen om de wijzigingen in de klantinhoud, maar ook om ontwikkelaars. We hebben deze zwakke punten geïdentificeerd en het thema van het Hyvä Essentials-pakket aangepast. We merkten bijvoorbeeld dat bij het gebruik van de Magento Page Builder het voor onze klanten gemakkelijk is om de Home Page te veranderen waardoor de Page Speed Score drastisch daalt (van mobiel 95 scores naar 70+ scores). Onze oplossing hiervoor was om onze module te maken die Magento Page Builder zal uitbreiden, optimaliseren en kant-en-klare Magento Page Builder-sjablonen toevoegen. Dit heeft een enorme impact en verbetering op prestatiebehoud. Vanuit de kant van de klant bekeken, zouden CSM-pagina’s veel sneller kunnen zijn en het voordeel is dat de pagina automatisch een 90+ Page Speed Score krijgt. Is dat niet perfect in elk opzicht?

Dit was een grote eye-opener voor ons. Zo realiseerden we ons dat het cruciaal is voor het Hyvä Essentials Pack-thema om een snellere ontwikkelingstijd of een nieuw ontwerp te hebben op basis van de laatste verzoeken van marketingbureaus. Maar ook beseften we dat we systemen moeten hebben die ervoor zorgen dat de Page Speed Score boven 90+ blijft zonder urenlang pagina’s te hoeven optimaliseren.

Natuurlijk heeft alles wat out-of-the-box is beperkingen; je kunt niet altijd voorspellen wat een klant in zijn winkel of de volgende verzoeken gaat doen. Zelfs met alle optimalisaties die hij heeft toegevoegd en optimalisaties die Hyvä-ontwikkelaars constant doen, zien we dat onze klanten of externe partners wijzigingen aanbrengen die de score doen dalen. Toch is het nog steeds de beste oplossing om het Hyvä-thema te gebruiken aangezien de score nu binnen 30 minuten tot 2 uur kan worden vastgesteld.

Nu, na bijna 2 jaar werken met Hyvä en met meer dan 11 Hyvä-winkels gebouwd en met meer dan 20 compatibiliteitsmodules gemaakt, zijn we blij dat we met Hyvä Essentials Pack in staat zijn om een kleine Hyvä-winkel te ontwikkelen in minder dan 1 maand. En afhankelijk van het vermogen van de klant om bij het project te worden betrokken, kunnen deze Hyvä-winkels zelfs in ongeveer 1,5 maand live gaan. Dit betekent natuurlijk niet dat alle winkels in deze tijd ontwikkeld kunnen worden; het hangt af van de complexiteit van de winkel en de eisen van de klant.

Conclusie

Om samen te vatten… waarom hebben we Hyvä Essentials gemaakt en waarom blijven we het onderhouden?:

  •  Hyvä Essentials verkort de bouwtijd van het thema met ongeveer 170 uur v
  •  Hyvä Essentials heeft ingebouwde ondersteuning voor verschillende grote uitbreidingen
  •  Lay-outs zijn aangepast om tegemoet te komen aan de nieuwste verzoeken van het marketingbedrijf
  •  Aanvullende optimalisaties zorgen ervoor dat wijzigingen in de inhoud geen grote invloed hebben op de Page Speed-score
  •  Het biedt meer dan 30 kant-en-klare CMS Pages-sjablonen om uit te kiezen
  •  Het is mogelijk om jouw winkel in minder dan 2 weken op Hyvä te zien met de stijlen van jouw winkel (huidige stijlen of nieuwe stijlen)
  •  Het is een flexibele benadering van jouw thema-ontwikkeling. Het thema wordt in fasen gebouwd, waarbij je met onze ontwerper en ontwikkelaar kunt werken om pagina-ontwerpen aan te passen terwijl de bouwfase aan de gang is
  •  Jouw winkel gaat live met een Page Speed Score van 90+ (maar ons doel is 95+) op mobiel

Dus ja… Uiteindelijk is ons Hyvä Essentials-thema een krachtig en flexibel thema dat verkopers helpt hun winkel sneller te krijgen, op maat gemaakt voor hun behoeften en altijd met razendsnelle prestaties. En tegelijkertijd maakt het het leven van ontwikkelaars een stuk gemakkelijker. Aarzel niet om contact met ons op te nemen en til jouw Magento-winkel naar een hoger niveau!

 

What do you think?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *