YouTube is wereldwijd hét videokanaal waar talloze mensen dagelijks video’s bekijken. Aangezien YouTube een aantal jaren geleden is overgenomen door Google, is het hiermee meteen een interessant marketing kanaal geworden. In dit blog artikel kijken we naar de mogelijkheden voor bedrijven om YouTube in te zetten voor de online marketing.
Video’s bekijken via het internet op de computer en ook op mobiele telefoons is de afgelopen tijd ontzettend hard gestegen. Werkelijk alles wordt tegenwoordig gefilmd en op Youtube geplaatst. Als jouw video maar genoeg aanslaat bij de doelgroep, dan kan jouw video in een rap tempo de hele wereld overgaan. Want YouTube maakt het mogelijk om met 3 klikken de advertentie direct te delen via sites als onder meer Facebook, Google+, Hyves, Twitter.
Genereer zoveel mogelijk views
Wanneer een video is geplaatst, is het het belangrijkste om zoveel mogelijk views te genereren. Dit kan je stimuleren door de video op zoveel mogelijk plaatsen op het internet te verspreiden. Dit is de beste reclame die je voor je video kunt hebben. Een video die zó leuk of interessant is, dat mensen elkaar over de video vertellen. Als er veel views zijn op een video, zal je hoger in de resultaten van YouTube terecht komen. Dit zal zowel in de zoekresultaten als in de gerelateerde resultaten (naast de andere video’s) zijn. Met als gevolg dat meer mensen de video tegenkomen! Mochten de views tegenvallen, kun je altijd de video optimaliseren door de titel en beschrijving aan te passen naar populaire zoekresultaten.
Adverteren op YouTube
Geen nood als de video zich niet zo snel verspreidt, als dat je hoopte. Net als bij de Google resultaten is het op YouTube ook mogelijk om advertenties te kopen. Er zijn veel verschillende advertentiemogelijkheden via het videokanaal. Zo kan er geadverteerd worden met een standaard tekstadvertentie. Deze wordt dan aan de onderkant van een video getoond. Ook kunnen er volledige advertenties over een video heen geplaatst worden. Hierbij is het belangrijk dat een advertentie de eerste 5 seconden zó aantrekkelijk mogelijk wordt gemaakt voor de gebruiker, dat ze blijven kijken. Want na 5 seconden kunnen ze de advertentie weg klikken. Naast deze opties zijn er ook nog andere advertentiemogelijkheden.
Op YouTube zijn dus veel verschillende advertentiemogelijkheden om de online marketing van jouw bedrijf te verbeteren. Het grote voordeel van adverteren via YouTube is – naast de lagere kosten in tegen stelling tot televisie – dat je exact de juiste doelgroep kunt benaderen. Dit kun je doen via het Adwords content netwerk. Hier kan gekozen worden voor een bepaalde leeftijd en het geslacht, of door toe te spitsen op de diverse categorieën. Genoeg opties dus voor een kanaal waar wereldwijd dagelijks miljarden video’s worden bekeken!
RELATED POSTS
augustus 13, 2013 by admin
Is jouw branche saai? Gebruik Instagram om je bedrijf op te laten vallen
Een veel voorkomende misvatting over Instagram is dat het alleen werkt voor merken die fysieke producten verkopen. Deze populaire...
juli 3, 2013 by admin
3 tips voor een Facebook Cover foto voor je bedrijf
De Facebook cover foto van je bedrijf is het gezicht van je bedrijf op Facebook, een onli...
Notice: This site uses cookies that allow the site to run smoothly and provide the best possible user experience, as well as to measure site usage, analyze various activities on the site, in order to improve the site and in order to improve your experience on this site. Customer experience information can be shared with third parties such as analytics partners. Please adjust your preferences for the different purposes of using cookies in the "Settings" and visit the "Cookies Policy" for more information how and why cookies are used on this website.
X
Alles over de Magento 2 - Bol.com plugin en succesvol verkopen op bol.com.
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!