Is jouw branche saai? Gebruik Instagram om je bedrijf op te laten vallen
Een veel voorkomende misvatting over Instagram is dat het alleen werkt voor merken die fysieke producten verkopen. Deze populaire opvatting wordt veroorzaakt door de honderden kledingmerken die de meeste content op Instagram verzorgen. Maar ook B2B’s, startups en dienstverleners kunnen Instagram succesvol inzetten. Dit artikel legt uit hoe.
Hoe richt je je tot jouw publiek?
Over het algemeen worden merken zeer goed ontvangen op Instagram. Waarom? Omdat ze geen content aan iemand opdringen. Maar, merken plaatsen berichten via hun eigen account en bereiken alleen diegenen die er vrijwillig voor hebben gekozen om hun te volgen.
Genereer leads
Voor het bereiken van klanten kun je bijvoorbeeld de volgende mogelijkheid inzetten:
Gebruik ‘Foto’s van jou’ en @mentions. Via de onlangs geïntroudceerde ‘Foto’s van jou’ fotoapplicatie kun je gebruikers toevoegen (in dit geval, potentiële klanten) aan jouw foto’s. Het is te vergelijken met de tagging van Facebook. Zodra je gebruikers aan jouw Instagram berichten toevoegt ontvangen hun een melding en wordt de foto aan hun ‘Foto’s van jou’ tabblad op hun profiel toegevoegd. Het is een interessante manier om potentiële klanten te bereiken. Je kunt ook een eenvoudige @mention toevoegen aan het bijschrijft van jouw foto om een melding naar de telefoon van de gebruiker te sturen.
Koester relaties met bestaande klanten
Instagram voelt persoonlijker aan dan andere massaal gebruikte social media kanalen waar jouw op actief is. Je kunt het zien als Twitter: Sommige tweets die je verstuurt is branche nieuws dat relevant is voor je volgers en andere tweets zijn gepersonaliseerde antwoorden aan individuen. Met Instagram zijn al jouw foto’s zichtbaar voor het publiek, maar je kunt ook afwisselen tussen berichten aan het publiek en berichten aan jouw bestaande klanten om hun vertrouwen in jouw merk te vergroten.
Gebruik Instagram om nieuwe medewerkers aan te trekken
Een inspirerend voorbeeld is hoe technisch marketing bedrijf ePrize een baan aan een pas afgestuurde aanbood via Instagram. Pas afgestudeerde Samantha Bankey stond via meerdere kanalen in contact met het bedrijf sinds de zomer van vorig jaar, waaronder Instagram. ePrize gebruikte ‘Foto’s van jou’ om Bankey aan de foto toe te voegen en ervoor te zorgen dat ze op de hoogte is van de vacature.
Dergelijke wervingsmethodes komen steeds vaker voor aangezien werkzoekenden massaal social media gebruiken in hun zoektocht naar een baan. Het Instagram van een merk zegt veel over haar cultuur.
Onthoud: Je kunt Instagram succesvol inzetten, zelfs als je geen fysieke producten verkoopt. Wees creatief, zoek contact met potentiële klanten en koester jouw bestaande relaties.
Hoe denk jij dat merken Instagram het beste in kunnen zetten?
RELATED POSTS
juli 3, 2013 by admin
3 tips voor een Facebook Cover foto voor je bedrijf
De Facebook cover foto van je bedrijf is het gezicht van je bedrijf op Facebook, een onli...
juli 2, 2013 by admin
Nieuwe e-commerce updates van Facebook
De medewerkers van Facebook hebben de afgelopen tijd niet stil gezeten. Naast de compleet nieuwe functie Facebook Gifts, waar we onlangs een blog artikel over schrev...
Notice: This site uses cookies that allow the site to run smoothly and provide the best possible user experience, as well as to measure site usage, analyze various activities on the site, in order to improve the site and in order to improve your experience on this site. Customer experience information can be shared with third parties such as analytics partners. Please adjust your preferences for the different purposes of using cookies in the "Settings" and visit the "Cookies Policy" for more information how and why cookies are used on this website.
X
Alles over de Magento 2 - Bol.com plugin en succesvol verkopen op bol.com.
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!