3 tips voor een Facebook Cover foto voor je bedrijf

De Facebook cover foto van je bedrijf is het gezicht van je bedrijf op Facebook, een online marketing kanaal. Het is het eerste dat bezoekers van jouw bedrijf zien wanneer ze naar jouw pagina gaan, en dankzij de vernieuwde nieuwsfeed verschijnt het op nieuwsfeeds indien iemand jouw pagina heeft geliked, dus je wilt dat dat de cover foto het beste van je bedrijf laat zien. Hier zijn drie tips voor het maximaliseren van je cover foto en een aantal voorbeelden van de enkele experts:

Kies een afbeelding die interesse opwekt: Een goede afbeelding is er een die de kijker bezighoudt, zodat ze meer willen weten over jouw bedrijf. Facebook heeft regels tegen het plaatsen van veel tekst en calls to actions in hun cover foto, dus laat in plaats daarvan het beeld voor zichzelf spreken en ervoor zorgt dat de lezer meer over je leest. Zorg ervoor dat je een foto van hoge kwaliteit gebruikt die de essentie van je merk naar voren brengt.

Zorg voor de juiste afmetingen: Als je coverfoto wazig is of uitgerekt, leidt het de aandacht af jouw Facebook pagina. Omdat Facebook cover foto oneven afmetingen kent, dien je ervoor te zorgen dat het past. Hier zijn de afmetingen voor een Facebook cover foto:

  • Facebook cover foto grootte: 851 pixels breed en 315 pixels hoog
  • Minimum afbeelding dimensie: 720 pixels breed
  • Profiel pictogram grootte: 160 x 160 pixels, met minimum upload afmetingen van 180 x 180 pixels

Wissel af: Zorg ervoor dat je niet altijd dezelfde cover foto hebt. Probeer het een keer per maand te veranderen om nieuwe producten of evenementen van jouw bedrijf te benadrukken. Om je fans erbij te betrekken, probeer ze te benadrukken in de Facebook cover foto van je bedrijf door een actie als ‘fan van de maand’.