Google Insights for Search is een hulpprogramma van Google dat gebruikt kan worden om de populariteit van zoekopdrachten te beoordelen. Omdat we momenteel natuurlijk niet om de verkiezingen heen kunnen, laten we zien dat we met Google Insights for Search kunnen achterhalen op welke politieke partijen mensen de afgelopen tijd gezocht hebben. Want naast televisie, radio en kranten is de zoekmachine voor Google voor veel mensen een belangrijke bron om aan meer informatie te komen.
Populariteit van partijen
Om achter de juiste informatie te komen hebben we de volgende zoekopdrachten in Google Insights for Search ingevoerd:
In de onderstaande grafiek kunnen we vervolgens zien hoevaak er de laatste tijd is gezocht op de momenteel vijf belangrijkste politieke partijen. Het is in Google Insights for Search dus ook mogelijk om diverse zoekopdrachten met elkaar te vergelijken.
In de bovenstaande grafiek kunnen de prestaties van partijen vanaf 24 augustus bekijken. We zien terug dat de PvdA de grootste stijging heeft doorgemaakt en ook VVD behoorlijk is gestegen. Ook de stijging van de SP heeft zich, ondanks het zetelverlies in de peilingen, doorgezet. De PVV is na een behoorlijke stijging de afgelopen dagen weer iets aan het dalen, wat een dag voor de verkiezingen natuurlijk opmerkelijk is. In het geval van de CDA zien we een kleine stijging terug, maar de partij scoort duidelijk minder dan de andere partijen.
Populariteit van politicie
Ook kunnen we kijken naar de populariteit van de lijsttrekkers van deze partijen. Wel moet er worden opgemerkt dat de onderstaande zoekopdrachten die we mee hebben genomen last kunnen hebben van het feit dat mensen met dezelfde zoekopdracht ook naar iets anders op zoek kunnen zijn.
Vervolgens kunnen we in de onderstaande grafiek kijken naar de verschillen die de afgelopen tijd zijn onstaan.
Zoals in de bovenstaande grafiek terug te zien heeft Roemer rond 25 augustus een enorme stijging gehad, maar is daarna behoorlijk afgezwakt. De periode daarna zochten mensen het meest op Wilders, maar dat is sinds een paar dagen verschoven naar Rutte. Ook is het opmerkelijk dat het aantal zoekopdrachten op Samsom minder is dan de eerder genoemde politicie en de laatste dagen zelfs aan het dalen is. Buma doet het van de vijf het minst.
Handig binnen de online marketing
Beide grafieken geven ons dus interessante informatie over zoekopdrachten binnen Google. Op dit moment natuurlijk een leuk voorbeeld met de verkiezingen van morgen, maar laat ons natuurlijk ook zien dat hit hulpprogramma in veel situaties van pas kan komen. Denk bijvoorbeeld aan het opzetten van een campagne in Google AdWords, maar ook aan andere facetten van de online marketing.
RELATED POSTS
augustus 9, 2013 by admin
Hoe ontdek je ‘not provided’ zoekwoorden in Google Analytics?
[younify_button caption="Contact" url="/contact" title="Contact over Google Analytics?" text="Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden"]
juli 2, 2013 by admin
Google lanceert The Customer Journey to Online Purchase tool
Google Analytics is de afgelopen maanden uitgebreid met diverse rapporten waarmee er beter in kaart kan worden gebracht welke rol de diverse kanalen in het aankooppr...
Notice: This site uses cookies that allow the site to run smoothly and provide the best possible user experience, as well as to measure site usage, analyze various activities on the site, in order to improve the site and in order to improve your experience on this site. Customer experience information can be shared with third parties such as analytics partners. Please adjust your preferences for the different purposes of using cookies in the "Settings" and visit the "Cookies Policy" for more information how and why cookies are used on this website.
X
Alles over de Magento 2 - Bol.com plugin en succesvol verkopen op bol.com.
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!