Welke branches en bedrijven investeren het meest in Adwords?

Hoewel de laatste kwartaalcijfers menig belegger teleurstelde, stelde Google niet teleur op de Adwords tak van het bedrijf.

In dit artikel zetten wij een aantal bevindingen uit het onderzoek van Wordstream voor je op een rij. Tevens kijken we naar de grootste investeerders in Google Adwords campagnes in Amerika.

100 miljoen dollar, per dag

Het marketingsoftware bedrijf WordStream heeft onderzocht dat Google 100 miljoen dollar per dag binnensleept, waarbij ‘zoekers’ maar liefst 5,6 miljard advertenties voorgeschoteld krijgen.

Het gemiddelde doorklik percentage, in kwartaal 3, (juli t/m september 2012), lag op 3,5% procent. Dit houdt in dat adverteerders op het Google zoeknetwerk dagelijks voor 192 miljoen kliks betalen. Op het displaynetwerk van Google was het doorklikpercentage slechts 0.18%, wat resulteert in nog eens 45,8 miljoen kliks.

Gemiddelde kosten per klik

Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde kosten per klik 53 dollarcent zijn. Omgerekend in euro’s is dit 41 eurocent. In het displaynetwerk ligt dit bedrag lager, namelijk 35 dollarcent. Omgerekend in euro’s komt dit neer op 27 eurocent.

Welke branches en bedrijven investeren het meest in Adwords?

Er zijn een aantal branches welke hoofdverantwoordelijk zijn voor de grote sommen geld wie Google binnensleept met Adwords. Wij hebben op een rijtje gezet welke branches en bedrijven in de Amerikaanse markt de lijst aanvoeren.

1. Financieel

De financiële markt staat op nummer één. Bedrijven als Capital One en Bank of America vallen onder deze categorie.

2. Reizen

De reisbranche is ook goed vertegenwoordigd op Google Adwords. Websites als Expedia.com, Hotels.com en Booking.com. Deze drie websites zijn ook actief op de Nederlandse markt.

3. Winkelen

Op de derde plaats komen de websites welke hun brood verdienen met e-commerce. Amazon, eBay en Walmart zijn de grote spelers in de ‘winkelen’ categorie.

4. Werk en educatie

Werk en educatie staat op een vierde plek. Monster.com is één van de websites welke onder deze branche vallen. In Nederland kennen we deze website beter als Monsterboard.nl.

5. Internet & Telecom

Internet en telecom staat op de vijfde plaats. Hieronder vallen de grote telco’s zoals AT&T, Sprint en Verizon.

Steeds meer bedrijven willen makkelijker en sneller gevonden worden om het conversiepercentage te verhogen en gebruiken daarvoor Google AdWords. Het lijkt erop dat de groei in Adwords er voorlopig nog niet uit is en Adwords in de toekomst nog meer gaat opbrengen dan dat het nu doet. Google AdWords is niet weg te denken uit de online marketing wereld.