Welke branches en bedrijven investeren het meest in Adwords?
Hoewel de laatste kwartaalcijfers menig belegger teleurstelde, stelde Google niet teleur op de Adwords tak van het bedrijf.
In dit artikel zetten wij een aantal bevindingen uit het onderzoek van Wordstream voor je op een rij. Tevens kijken we naar de grootste investeerders in Google Adwords campagnes in Amerika.
100 miljoen dollar, per dag
Het marketingsoftware bedrijf WordStream heeft onderzocht dat Google 100 miljoen dollar per dag binnensleept, waarbij ‘zoekers’ maar liefst 5,6 miljard advertenties voorgeschoteld krijgen.
Het gemiddelde doorklik percentage, in kwartaal 3, (juli t/m september 2012), lag op 3,5% procent. Dit houdt in dat adverteerders op het Google zoeknetwerk dagelijks voor 192 miljoen kliks betalen. Op het displaynetwerk van Google was het doorklikpercentage slechts 0.18%, wat resulteert in nog eens 45,8 miljoen kliks.
Gemiddelde kosten per klik
Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde kosten per klik 53 dollarcent zijn. Omgerekend in euro’s is dit 41 eurocent. In het displaynetwerk ligt dit bedrag lager, namelijk 35 dollarcent. Omgerekend in euro’s komt dit neer op 27 eurocent.
Welke branches en bedrijven investeren het meest in Adwords?
Er zijn een aantal branches welke hoofdverantwoordelijk zijn voor de grote sommen geld wie Google binnensleept met Adwords. Wij hebben op een rijtje gezet welke branches en bedrijven in de Amerikaanse markt de lijst aanvoeren.
1. Financieel
De financiële markt staat op nummer één. Bedrijven als Capital One en Bank of America vallen onder deze categorie.
2. Reizen
De reisbranche is ook goed vertegenwoordigd op Google Adwords. Websites als Expedia.com, Hotels.com en Booking.com. Deze drie websites zijn ook actief op de Nederlandse markt.
3. Winkelen
Op de derde plaats komen de websites welke hun brood verdienen met e-commerce. Amazon, eBay en Walmart zijn de grote spelers in de ‘winkelen’ categorie.
4. Werk en educatie
Werk en educatie staat op een vierde plek. Monster.com is één van de websites welke onder deze branche vallen. In Nederland kennen we deze website beter als Monsterboard.nl.
5. Internet & Telecom
Internet en telecom staat op de vijfde plaats. Hieronder vallen de grote telco’s zoals AT&T, Sprint en Verizon.
Steeds meer bedrijven willen makkelijker en sneller gevonden worden om het conversiepercentage te verhogen en gebruiken daarvoor Google AdWords. Het lijkt erop dat de groei in Adwords er voorlopig nog niet uit is en Adwords in de toekomst nog meer gaat opbrengen dan dat het nu doet. Google AdWords is niet weg te denken uit de online marketing wereld.
RELATED POSTS
juli 2, 2013 by admin
Ongeldige klikken in Google AdWords
Advertenties binnen Google AdWords worden meestal gecreëerd op basis van CPC. (Kosten per klik). Je betaalt dus alleen voor de advertenties wanneer iemand erop klik...
juli 2, 2013 by admin
Google AdWords Express, hoe werkt het?
Google AdWords wordt door talloze bedrijven en online marketeers ingezet als dé online marketing tool. Voor ieder bedrijf en iedere branche kan er zowel nationaal a...
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!