Wat is evergreen content en waarom is het belangrijk?
Als je actief bent in de online marketing heb je mogelijk al wel eens van ‘evergreen content’ gehoord. In dit blogitem bespreken we wat ‘evergreen content is’ en waarom het belangrijk is deze content op je website te hebben.
Evergreen content is content die relevant en waardevol blijft voor bezoekers. Je zult misschien denken: maar content blijft toch altijd op de website staan? Echter bedoelen we met evergreen content, content die relevant blijft lang nadat het is gepubliceerd.
Om beter uit te leggen wat we hiermee bedoelen beginnen we met een aantal voorbeelden wat evergreen content niet is:
Nieuwsartikelen
Statistieken die kunnen veranderen in de loop van de tijd
Artikelen over een specifieke periode of evenement
Artikelen over een bepaalde trend
Laatste kleding en mode trends
Evergreen content heeft geen vervaldatum en is op langere termijn dus waardevol voor je website. Zo is informatie over bijvoorbeeld de verkiezingen die momenteel in Amerika gaande zijn geen evergreen content. Deze content zal binnen enkele maanden irrelevant zijn en geassocieerde zoekwoorden zullen in de begraafplaats van Google terechtkomen.
Maar wat is evergreen content dan wel?
Een aantal voorbeelden van artikelformaten waarmee evergreen content gerealiseerd kan worden:
Lijsten
Waardevolle tips
How-to artikelen
Encyclopedie artikelen
Product recensies
Video’s
De bovenstaande suggesties betekenen natuurlijk niet direct dat je hiermee evergreen content creëert, maar geven je een structureer waarmee je aan het werk kan gaan. Video’s zijn effectief als je iets wilt illustreren. Als een video geen mogelijkheid is kun je ook een aantal afbeeldingen gebruiken om je uitleg te verduidelijken.
Natuurlijk is het belangrijk dat je evergreen content onderwerpen relevant zijn binnen je werkgebied. Als je bijvoorbeeld kantoorartikelen verkoopt kun je bijvoorbeeld schrijven over ‘hoe blijft je bureau opgeruimd’ of over ‘verschillende type pennen’.
Meerwaarde door evergreen content
Een probleem met evergreen content is dat er vaak al genoeg informatie te vinden is over de onderwerpen die je wilt behandelen. In dit geval is het belangrijk om een unieke inzicht over het onderwerp te geven, meer diepgang bieden of aanvullende informatie te geven. Als je in een bepaalde niche actief bent zul je merken dat er minder content beschikbaar is. Dit is een kans om je evergreen content een meerwaarde te laten zijn.
Een goed, en waarschijnlijk het beste, voorbeeld van een website die scoort met evergreen content is Wikipedia. Wikipedia staat op bijna op de helft van alle zoekopdrachten in Google op de eerste pagina!
Tips voor het schrijven van evergreen content
Hieronder bespreken we vier tips die je kunnen helpen bij het schrijven van evergreen content:
Schrijft niet voor experts: soms schrijf je een artikel en wil je laten zien dat je een expert bent in een bepaald vakgebied. Echter kan dit een grote fout zijn. Experts zijn vaak minder vaak op zoek naar content wat betekent dat het grootste deel van je publiek beginners zijn. Je wilt dan ook content schrijven die gericht is op beginners.
Gebruik geen technische taal: Aangezien je content voor beginners is, is het niet goed om gecompliceerde en technische taal te gebruiken. Dit kan je bezoekers afschrikken.
Schrijf over een specifiek onderwerp: als je over een te breed onderwerp schrijft wordt je artikel een stuk uitgebreider waardoor je de aandacht en interesse van de bezoekers kwijt kunt raken. Bovendien zijn brede onderwerpen vaak gericht op brede zoekopdrachten wat het moeilijker maakt een goede positie te behalen. Schrijf over specifieke onderwerpen zoals: ‘hoe scheer je een schaap’ in plaats van ‘hoe verzorg je een schaap’.
Link artikelen met elkaar: als je een complete gids over een bepaald onderwerp wilt schrijven, zoals ‘hoe zet je Google AdWords succesvol in’ verspreid het onderwerp dan in verschillende onderwerpen zoals ‘hoe zet je een AdWords campagne op’ en ‘hoe kun je een AdWords campagne optimaliseren’. Link deze artikelen vervolgens aan elkaar. Dit is goed voor de SEO en geeft je lezers informatie over een specifiek onderwerp terwijl je ze ook additionele relevante artikelen voorschotelt’.
Kortom helpt ‘evergreen content’ je op een interessante database met artikelen te krijgen. Bovendien is dit een mogelijkheid om op lange termijn bezoekers uit je SEO werkzaamheden te krijgen.
RELATED POSTS
juli 26, 2013 by admin
Hoe bescherm je jouw onderneming tegen content diefstal?
Het beschermen van je website tegen content diefstal wordt steeds gebruikelijker. Het is vooral belangrijk voor websites die veel kwalitatieve afbeeldingen, video's ...
juni 13, 2013 by admin
5 zoekmachineoptimalisatie trends & content marketing in 2013
In dit artikel nemen we je mee terug naar het begin 2011/2012 en kijken we naar de trends in de zoekmachine optimalisatie en
Notice: This site uses cookies that allow the site to run smoothly and provide the best possible user experience, as well as to measure site usage, analyze various activities on the site, in order to improve the site and in order to improve your experience on this site. Customer experience information can be shared with third parties such as analytics partners. Please adjust your preferences for the different purposes of using cookies in the "Settings" and visit the "Cookies Policy" for more information how and why cookies are used on this website.
X
Alles over de Magento 2 - Bol.com plugin en succesvol verkopen op bol.com.
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!