5 zoekmachineoptimalisatie trends & content marketing in 2013
In dit artikel nemen we je mee terug naar het begin 2011/2012 en kijken we naar de trends in de zoekmachine optimalisatie en online marketing in 2013. Sommige marketeers herinneren zich het allereerste begin van de zoekmachine optimalisatie misschien nog wel: de lettertypes dezelfde kleur als de achtergrond, verborgen tekst en trefwoord gevulde pagina’s.
Vroege Google updates (zoals Florida), dwongen webmasters van kwantiteit naar kwaliteit te gaan: inhoud in plaats van ’tekst’.
Februari 2011
In februari 2011 veranderde de Google Panda update de manier van content creatie en promotie aanzienlijk. Webmasters en online marketeers werden gedwongen om meer kwalitatief goede artikelen en content te posten.
April 2012
In april 2012 kwam de ‘linkbuilding strategie’ van veel websites onder vuur te liggen. Betaalde links en andere strategieën voor het eenvoudig maar niet natuurlijk verspreiden van inhoud werd plotseling bestraft met een penalty.
De toekomst van zoekmachine optimalisatie en content marketing
De data laat zien dat zoekmachine optimalisatie met ‘slechte’ content niet werkt. Kwalitatief goede content kan wel degelijk links binnen brengen maar er is een risico dat deze strategieën worden misbruikt.
De vraag is nu wat dit gaat betekenen voor de toekomst van de content. We zien vijf duidelijke trends in de afgelopen jaren;
1. Kwaliteit boven kwantiteit
In 2013 zal de vraag naar goede schrijvers toenemen. Kwaliteit gaat boven kwantiteit. Deze trend zal zich in 2013 voortzetten.
2. Inhoud heeft een stem nodig: branding
Marketeers staan voor de uitdaging om zich te kunnen onderscheiden van de concurrenten. Niet op prijs, maar vooral op merk en persoonlijkheid.
3. Langere, meer diepgaande artikelen
Makkelijk scoren met artikelen is al lang gedaan. Volgens SEOmoz hebben langere artikelen de neiging om meer interactie te krijgen. De truc met de lange artikelen is niet het aantal woorden maar de ideeën en concepten welke erin beschreven staan. Een concept of denkreden wat bijdraagt aan de kennis van een lezer zal meestal resulteren in een langer artikel en een hoger doorklikpercentage.
4. De rol van Social Media
De rol van Social Media heeft in de afgelopen jaren een boost gehad. Probeer bij het delen van content op sociale netwerken een aankondiging voor bijvoorbeeld Twitter en Facebook klaar te hebben. Een begrijpbaar, geschreven stukje tekst voor bijvoorbeeld Facebook of Twitter is veel makkelijker te delen door derden.
5. Meer multimedia
Recent onderzoek heeft aangetoond dat foto’s de interactie een positieve boost geven. Video’s hebben dit ook, maar het effect is kleiner.
Sommige mensen beweren dat infographics al passé zijn, er is nog altijd behoefte aan deze visuele elementen bij een artikel.
Wij verwachten dat Google in 2013, en daarna, nóg kritischer kijkt naar content en dat een effectieve, kostenefficiënte marketing campagne een steeds geavanceerder plan van aanpak vereist.
RELATED POSTS
juli 26, 2013 by admin
Hoe bescherm je jouw onderneming tegen content diefstal?
Het beschermen van je website tegen content diefstal wordt steeds gebruikelijker. Het is vooral belangrijk voor websites die veel kwalitatieve afbeeldingen, video's ...
juni 13, 2013 by admin
Wat is evergreen content en waarom is het belangrijk?
Als je actief bent in de online marketing heb je mogelijk al wel eens van 'evergreen ...
Notice: This site uses cookies that allow the site to run smoothly and provide the best possible user experience, as well as to measure site usage, analyze various activities on the site, in order to improve the site and in order to improve your experience on this site. Customer experience information can be shared with third parties such as analytics partners. Please adjust your preferences for the different purposes of using cookies in the "Settings" and visit the "Cookies Policy" for more information how and why cookies are used on this website.
X
Alles over de Magento 2 - Bol.com plugin en succesvol verkopen op bol.com.
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!