Google blijft haar tools continue updaten. De grote zoekmachine heeft de Rich Snippet Testing Tool in een nieuw jasje gestoken. Deze tool heeft ook meteen een nieuwe benaming gekregen, hij heet nu de Structured Data Testing Tool. In dit blog artikel kijken we naar de mogelijkheden van deze tool en wat de veranderingen zijn ten opzichte van de Rich Snippet Testing Tool.
Wat zijn Rich Snippets?
Om te begrijpen waar we het in dit blog artikel over praten, zullen we eerst uitleggen wat Rich Snippets zijn. Door middel van Rich Snippets kunnen er extra gegevens aan de pagina’s van een website worden toegevoegd. Deze gegevens worden door Google gebruikt om de organische resultaten van die website te verbeteren. Dit wordt bijvoorbeeld gedaan door middel van reviews (in de vorm van sterren), persoonsinformatie of video’s. In 2009 lanceerde Google de Rich Snippet Testing Tool.
Recensies op jouw webshop
Om meer verkeer naar de website te krijgen, worden recensies steeds vaker ingezet. Het is een eenvoudige manier: er hoeven enkel een aantal kleine berichtjes over de webshop of over een product geschreven te worden. Of deze Rich Snippets er direct voor zorgen dat de website hoger scoort, is nog niet bewezen. Maar het aantal reviews en het aantal sterren worden weergegeven en deze zullen er ongetwijfeld zorgen voor meer traffic naar de website.
De Structured Data Testing Tool
Allereerst heeft Google voor de Structured Date Testing Tool een nieuw design gecreëerd. Deze tool zorgt ervoor dat Google de gestructureerde gegevens kan ophalen van jouw pagina. De tool geeft de opmaak weer welke hij gevonden heeft op een specifieke pagina. Ook toont hij een voorbeeld van hoe de pagina wordt weergegeven in de zoekresultaten van Google. Als je gebruik maakt van Rich Snippets kan je deze tool ook gebruiken om te bekijken hoe deze Rich Snippets worden weergegeven. Bijvoorbeeld de tekst en de afbeeldingen die worden weergegeven. Google heeft aangegeven dat deze tool nu ook beschikbaar is voor meerdere talen, anders dan Engels. Echter is deze tool nog niet beschikbaar in het Nederlands.
Hoe werkt de tool?
Als je naar de Structured Date Testing Tool binnen Google gaat, hoef je enkel het adres van je website in te voeren. Als je website nog niet live staat, biedt Google de optie om de HTML codes in een aparte box in te voeren. Als je op preview klikt, kun je direct zien wat Google heeft gedaan met de gestructureerde gegevens van een webpagina. Hierdoor kan je onder meer verschillende Rich Snippets uitproberen, voordat je ze op je site plaatst.
Door middel van deze tool heeft Google haar hulpprogramma’s weer uitgebreid. Door de verbeteringen aan de huidige tools en nieuwe tools te creëren wordt de online marketing voor bedrijven steeds makkelijker en gebruiksvriendelijker gemaakt! De tool is nog niet beschikbaar in het Nederlands, maar als deze tool een succes blijkt te zijn, dan zal het ongetwijfeld uitgebreid worden naar andere talen.
RELATED POSTS
augustus 13, 2013 by admin
Is jouw branche saai? Gebruik Instagram om je bedrijf op te laten vallen
Een veel voorkomende misvatting over Instagram is dat het alleen werkt voor merken die fysieke producten verkopen. Deze populaire...
juli 3, 2013 by admin
3 tips voor een Facebook Cover foto voor je bedrijf
De Facebook cover foto van je bedrijf is het gezicht van je bedrijf op Facebook, een onli...
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!