Traditionele online marketing wordt tegenwoordig vaak ondersteund door marketing via de sociale platformen. Facebook en Twitter zijn hier de bekendste van, maar zo kennen wij in Nederland ook nog Hyves, Instagram en Google+.
Concurrentie in de online marketing neemt met de dag toe en het aantal zoekresultaten worden ook met toenemende mate aangepast op lokale posities. Daarbij concurreren ook afbeeldingen, video’s en nieuwsitems om een toppositie in de zoekmachines. Implementatie van sociale media in de marketingsstrategie geniet dus niet voor niets steeds meer aandacht.
Nieuw: Pinterest
Pinterest is hiervan het nieuwste voorbeeld. Pinterest is een platform waar content gedeeld wordt in de vorm van foto’s en video’s, en is in Amerika al erg populair. Vooral onder de vrouwen: 80% van de gebruikers is vrouwelijk en 1 op de 5 vrouwen heeft een Pinterest account (bron: Clickz). Niet alleen persoonlijke items worden gedeeld, veelal bestaande producten van bekende merken passeren de revue.
Hoe kan je Pinterest zakelijk inzetten en als bedrijf nu profiteren van de groeiende achterban van dit platform? In dit blog artikel geven we 4 tips die je vandaag nog kunt implementeren.
1. Pin e-books en video’s voor meer verkeer. Als je bedrijf openbare elektronische documenten heeft, laat een grafische voorkant ontwerpen en zet deze op Pinterest met een link eronder. Zo komen meer mensen op je website en kan je op je website de langere versie presenteren. Ook video’s kun je naar je website laten leiden voor meer verkeer.
2. Pin infographics. Heeft je bedrijf veel nuttige informatie om te verspreiden? Laat er een infographic van maken en pin deze op Pinterest. Op deze manier is jouw informatie op een leuke en visuele manier gepresenteerd, die perfect binnen de Pinterest omgeving past.
3. Pin andermans content voor een grotere achterban. Net als ieder sociaal platform is actieve participatie essentieel. Vind bedrijven die dicht bij de jouwe staan en jouw onderwerp complementeren. Deel hun content om een domino effect op gang te brengen.
4. Zorg dat je fans betrokken raken. Laat op je andere social media platformen weten dat je op Pinterest begonnen bent om je volgers deel te laten uitmaken van de ervaring – want social media draait tenslotte om betrokkenheid.
Ook zoekmachines stellen hun voelsprieten steeds meer af op sociale content. Een kans die voor het grijpen ligt om meer verkeer naar je website te leiden en dus meer zichtbaarheid op het web te creëren. Kijk op creatieve wijze naar de content van je website en ontdek de nieuwe, visuele manier van delen op Pinterest!
RELATED POSTS
augustus 13, 2013 by admin
Is jouw branche saai? Gebruik Instagram om je bedrijf op te laten vallen
Een veel voorkomende misvatting over Instagram is dat het alleen werkt voor merken die fysieke producten verkopen. Deze populaire...
juli 3, 2013 by admin
3 tips voor een Facebook Cover foto voor je bedrijf
De Facebook cover foto van je bedrijf is het gezicht van je bedrijf op Facebook, een onli...
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!