Veel webmasters kennen de basisfuncties van Google Analytics wel maar kijken vaak niet verder dan de pageviews en het aantal bezoekers dat er komen. Erg jammer omdat Google Analytics zoveel meer informatie geeft! In dit artikel behandelen we 10 Google Analytics trucs voor jouw website. Misschien zit er iets voor je tussen wat je kan gebruiken voor de online marketing je eigen website!
1. Stel doelen in
De doelen die je instelt zijn de fundering van je websitestatistieken. Alles draait om de doelen en conversies. Als je je afvraagt welke doelen je moet in stellen, begin met je af te vragen wat het doel van je website is. Ben je een e-commerce website? Of verkoop je een dienst? Dan, als het doel van je website bekend is, kan je doelen stellen op basis van je zakelijke doelen.
2. Gebruik Google Webmaster Tools
Google Webmaster Tools is een ander gratis product van Google welke data over je website kan weergeven zoals het aantal links naar je website en informatie van Google nadat je website ‘gecrawled’ is. Je kan je Google Webmaster Tools account met die van Google Analytics koppelen waardoor er een aantal nieuwe opties in Google Analytics tevoorschijn komen (Zoekopdrachten, Landing pagina’s en geografische opsomming). Deze helpen je meer inzicht te geven in je top zoekwoorden en landingspagina’s.
3. Activeer ‘site speed’
‘Site speed’ is een optie welke de laadtijd van je pagina’s weergeeft. Deze functie leert je welke pagina’s (te) lang laden. Een snelle laadtijd bevordert tevens je website in de Google Rankings en detecteert tevens de knelpunten in de website.
4. Activeer ‘Site Search’
Bezoekers welke de zoekfunctie op de website gebruiken zijn meer begaan met je content, producten of diensten. Gebruik de meest ‘gezochte woorden’ welke worden gebruikt om content te vinden op de website. Met behulp van deze informatie kan je bezoekers nog beter van informatie voorzien door bijvoorbeeld extra pagina’s aan te maken.
5. Track Events
‘Track Events kan enkele nuttige gegevens bijhouden, waaronder:
Hoeveel mensen bijvoorbeeld een eBook hebben gedownload,
Welke advertenties goed presteren en wie hierop klikt,
Wie een video pauzeert, vooruit spoelt of stopt
Deze gegevens kunnen je helpen jouw diensten of aanbod te verbeteren en potentiële klanten beter van dienst te zijn!
6. Real-Time reporting
Krijg inzicht in de huidige bezoekers op de website. Waar bevinden ze zich, waar komen ze vandaan en welke pagina’s bezoeken ze.
7. Multi-Channel Funnels
Kom achter de bron waar de bezoeker vandaan kwam voordat hij of zij een bestelling plaatste. Dit kan bijvoorbeeld een advertentie, social media, een refferal of organisch zijn.
8. Campaign tracking
Online Marketing campagnes ’tracken’ helpt om die lastige ‘URL-shorteners’ te vermijden (bijvoorbeeld bit.ly).
9. Plot Rows
Plot Rows deelt de standaard resultaten in door jou ingestelde segmenten. Ideaal dus om een bepaalde periode af te bakenen of gegevens met elkaar te vergelijken.
10. Custom Dashboards
Je hebt de mogelijkheid om tot 20 dashboards te creëren naar jouw specifieke wensen.
RELATED POSTS
augustus 9, 2013 by admin
Hoe ontdek je ‘not provided’ zoekwoorden in Google Analytics?
[younify_button caption="Contact" url="/contact" title="Contact over Google Analytics?" text="Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden"]
juli 2, 2013 by admin
Not provided zoektermen in Google Analytics
Iedere online marketeer zal de term 'not provided' ongetwijfeld bekend in de oren klinken. Steeds vaker worden zoektermen in Google Analytics namelijk niet allemaal ...
Notice: This site uses cookies that allow the site to run smoothly and provide the best possible user experience, as well as to measure site usage, analyze various activities on the site, in order to improve the site and in order to improve your experience on this site. Customer experience information can be shared with third parties such as analytics partners. Please adjust your preferences for the different purposes of using cookies in the "Settings" and visit the "Cookies Policy" for more information how and why cookies are used on this website.
X
Alles over de Magento 2 - Bol.com plugin en succesvol verkopen op bol.com.
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!