Tips voor het verbeteren van Google AdWords campagnes
Na het opbouwen en live zetten van een AdWords campagnes is het belangrijk dat de AdWords campagne geoptimaliseerd wordt. In dit blogitem laten we zien hoe je meer verkeer kunt genereren, de kosten kunt laten afnemen en het rendement kunt verbeteren.
Succesvolle advertentieteksten
Allereerst zijn de advertentieteksten belangrijk. Zorg ervoor dat de advertentieteksten onderscheidend zijn ten opzichte van de advertenties van de concurrenten. Laat in je advertentie zien waarom de zoeker voor jouw product of dienst moet kiezen. Benoem bijvoorbeeld de belangrijkste usp’s in je advertenties.
Daarnaast raden we aan om prijzen of speciale aanbiedingen te benoemen in de advertenties. Lagere prijzen of speciale aanbiedingen kunnen de klant helpen om voor jou advertentie te kiezen in plaats van de advertentie van de concurrent.
Maak voor de klant duidelijk wat zij op de website kunnen doen. Goede werkwoorden om in de advertenties te gebruiken zijn: kopen, aanmelden, offerte aanvragen etc. Laat de klant zien wat zij kunnen verwachten als zij op de advertentie klikken.
Ook is het aan te raden om minimaal 1 zoekwoord in de advertentie op te nemen. Als de zoekopdracht van de zoeker terug komt in de advertentie wordt deze vetgedrukt weergegeven. Dit trekt de aandacht van de zoeker en laat zien dat de advertentie relevant is.
Probeer verschillende soorten advertenties te testen om te kijken wat het beste werkt. Probeer bijvoorbeeld verschillende USP’s, bestemmingspagina’s, advertentieteksten etc.
Zoekwoorden verbeteren
Zodra de campagne een tijdje draait krijg je informatie te zien over de verschillende zoekwoorden. Hierbij is het belangrijk dat je de zoekwoorden goed in de gaten blijft houden. Woorden die veel kosten maar geen conversie opleveren kun je beter uitzetten of in een andere advertentiegroep plaatsen. Probeer zo veel mogelijk relevante zoekwoorden te gebruiken en streef naar hoge kwaliteitsscores. Daarnaast kun je testen met de verschillende zoekwoordtypes.
Kosten verlagen
Een ander belangrijk punt bij het optimaliseren van de AdWords campagnes is het monitoren en verlagen van de kosten. Allereerst is het belangrijk dat je goed in kaart brengt wat de kosten zijn en wat de verschillende campagnes/advertentiegroepen opbrengen. Bereken het ROI.
En ga aan de slag gaan om de kosten te verlagen. Een hoge de kwaliteitsscore voor een zoekwoord heeft positieve invloed op de cpc.
Goede structuur
Bij het opbouwen van een campagne is de structuur erg belangrijk! Van een goede structuur heb je zeer veel profijt bij het optimaliseren van de campagne, de campagne is overzichtelijk en daarnaast kun je snel wijzigingen aanbrengen.
Een ander voordeel van een goed ingedeelde campagne is dat je deze goed kunt targeten op verschillende gebieden en kunt spelen met de budgetten.
Ook kun je de kwaliteitsscore verbeteren door een goed ingedeelde campagne. Door de campagne op te delen in verschillende groepen (bijvoorbeeld per productgroep) kun je relevante advertentieteksten schrijven en relevante zoekwoorden gebruiken.
Tabblad mogelijkheden
Onder het tabblad ‘mogelijkheden’ kun je ideeën opdoen om je campagne te verbeteren. Google AdWords geeft suggesties voor mogelijke zoekwoorden, verbeterde budgetten en tips voor biedingen. Zodra je op het tabblad mogelijkheden klikt kun je een bedrijfsdoel selecteren. Je kunt kiezen uit ‘meer verkeer genereren’, ‘balans tussen kosten en verkeer’ en ‘kosten verlagen of onderhouden’. Als er volgens Google Adwords mogelijkheden zijn om je campagne te verbeteren, worden er ideeën weergegeven. Bijvoorbeeld aanbevelingen voor nieuwe zoekwoorden of een aangepast budget waardoor de advertenties aan meer potentiële klanten getoond kunnen worden. Ook kun je binnen dit tabblad een experiment uitvoeren. Je kunt 30 dagen lang ideeën testen op een percentage van de zoekopdrachten. Vervolgens kun je de resultaten vergelijken met de resultaten van de verdere campagne en het experiment toepassen op de campagne of de oorspronkelijke instellingen herstellen.
RELATED POSTS
juli 2, 2013 by admin
Ongeldige klikken in Google AdWords
Advertenties binnen Google AdWords worden meestal gecreëerd op basis van CPC. (Kosten per klik). Je betaalt dus alleen voor de advertenties wanneer iemand erop klik...
juli 2, 2013 by admin
Google AdWords Express, hoe werkt het?
Google AdWords wordt door talloze bedrijven en online marketeers ingezet als dé online marketing tool. Voor ieder bedrijf en iedere branche kan er zowel nationaal a...
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!