In dit blogitem behandelen we wat Google AdWords conversietracking is, hoe het werkt en wat het verschil is met Google Analytics. Daarnaast behandelen we de meest voorkomende problemen.
Door de Google AdWords conversietracking kun je acties meten die plaatsvinden op je website. Met behulp van het Google AdWords meetsysteem kan je deze acties meten. Het is hierdoor mogelijk om je AdWords campagnes beter te optimaliseren. Om je conversies bij te kunnen houden, dien je wel de conversiecode toe te voegen aan het statische gedeelte van je website.
Het verschil met Google Analytics
Met de Google AdWords conversietracking kun je specifieke pagina bezoeken meten naar aanleiding van Google AdWords klikken. Deze gegevens worden dan gerapporteerd in Google AdWords. Met deze gegevens kun je eenvoudig campagnebiedingsaanpassingen maken. Google Analytics beschikt niet over deze mogelijkheid. Google Analytics meet alle website en pagina bezoeken, waaronder bezoeken via Google AdWords. Deze gegevens worden vervolgens weer gerapporteerd in Google Analytics.
Hoe werkt Google AdWords conversie tracking
Als er wordt geklikt op een AdWords advertentie, wordt er een cookie geplaatst op de pc van de bezoeker.
Als er op een pagina een conversie trackingcode is geplaatst en er wordt op deze bepaalde pagina gezocht, dan wordt deze in het AdWords systeem geteld. Dit gebeurt tot 30 dagen na de initiële klik. Je kunt hierbij zelf definiëren welke pagina een actie is, bijvoorbeeld een “leveringsvoorwaarden pagina” is een bovengemiddeld geïnteresseerde bezoeker en een “bedankt pagina nieuwsbrief” is een nieuwsbriefinschrijving. Door het meten van acties en kosten in AdWords, kun je dus ook meten hoeveel een actie je heeft gekost en vervolgens kun je daar eenvoudig je biedingen op aanpassen.
Wanneer het conversiepad binnen één URL wordt afgehandeld door dynamische onderdelen zichtbaar/onzichtbaar te maken, dan kan deze voor wat betreft het tracken van de aantallen bezoekers op de ‘bedankt’-pagina opgelost worden door in dat laatste onderdeel een javascript “on-load”-event te gebruiken.
Door dit javascript te plaatsen wordt de Google AdWords conversietracker pas getriggerd wanneer dit onderdeel zichtbaar wordt gemaakt. Op het moment dat de conversie plaatsvindt wordt dit met AdWords gecommuniceerd.
Veel voorkomende problemen
Als je de Google AdWords trackingcode hebt geplaatst, kan dit in sommige gevallen problemen opleveren. Het kan gebeuren dat de conversie trackingcode op alle webpagina’s wordt geplaatst, zoals bij Google Analytics. Houd scherp in de gaten dat je de conversiecode alleen op de specifieke pagina’s plaats die je wilt meten.
Daarnaast kan het gebeuren dat de conversietracking code wordt geplaatst in plaats van de Google Analytics code. Je kunt dit oplossen door de conversietracking code additioneel te plaatsen. Als je website gebruik maakt van dynamische “bedankt”-pagina’s, dan kan dit problemen opleveren. Dit is eenvoudig op te lossen door de dynamische “bedankt”-pagina’s in aparte bedankpagina’s met een eigen, herkenbare URL te veranderen.
RELATED POSTS
juli 2, 2013 by admin
Ongeldige klikken in Google AdWords
Advertenties binnen Google AdWords worden meestal gecreëerd op basis van CPC. (Kosten per klik). Je betaalt dus alleen voor de advertenties wanneer iemand erop klik...
juli 2, 2013 by admin
Google AdWords Express, hoe werkt het?
Google AdWords wordt door talloze bedrijven en online marketeers ingezet als dé online marketing tool. Voor ieder bedrijf en iedere branche kan er zowel nationaal a...
Notice: This site uses cookies that allow the site to run smoothly and provide the best possible user experience, as well as to measure site usage, analyze various activities on the site, in order to improve the site and in order to improve your experience on this site. Customer experience information can be shared with third parties such as analytics partners. Please adjust your preferences for the different purposes of using cookies in the "Settings" and visit the "Cookies Policy" for more information how and why cookies are used on this website.
X
Alles over de Magento 2 - Bol.com plugin en succesvol verkopen op bol.com.
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!