Het verkrijgen van links is erg populair binnen zoekmachine marketing. Vaak wordt er veel aandacht besteed aan het verkrijgen van externe links. Het verkrijgen van interne links wordt echter nog maar al te vaak onderschat. In dit blogitem sta ik dan ook stil bij het belang van interne links.
Interne links zijn op twee manier van belangrijk voor je website. Enerzijds helpt het Google te begrijpen wat de belangrijkste onderwerpen van je website zijn en anderzijds zorgen interne links er voor dat bezoekers langer op je website blijven. Beide voordelen worden hieronder besproken.
Interne links voor zoekmachines
Het toevoegen van een sitemap aan je website is de basis voor het verkrijgen van interne links. De beste sitemap is een XML sitemap waarin alle urls van je site in terug komen. Naast het toevoegen van een sitemap is ook een goede navigatiestructuur een basis voor het creëren van interne links.
Op het moment dat de basis in orde is kun je interne links verkrijgen door in artikelen naar bepaalde pagina’s te linken. Door dit te doen begrijpt Google beter wat de belangrijkste onderwerpen van een website zijn. Belangrijk is dat de anchor tekst, het klikbare gedeelte van de link in een artikel, relevant is voor de pagina waar je naar toe linkt. Hoewel variatie hierin aan te raden is, is het niet goed om iets als “klik hier” te gebruiken. Dit is immers geen term die aansluit bij de pagina waar naar toe gelikt wordt. Bij Younify kunnen we bijvoorbeeld een term als online marketing als interne link in een artikel opnemen.
Interne links voor bezoekers
Interne links zijn niet alleen van belang voor zoekmachines, maar geven ook een mogelijkheid om bezoekers langer op een website vast te houden. Naast een goede navigatie zijn ook in dit geval links in artikelen een goede mogelijkheid om dit te bewerkstelligen.
Zo kun je in een artikel verwijzen naar artikelen die een aanvulling bieden of specifieker op behaalde onderwerpen in gaan. Voor een bezoeker wordt het hierdoor aantrekkelijk om ook andere artikelen op de website te lezen. Naast de verwijzing naar andere artikelen kunt je ook call to actions in een artikel opnemen. Je neemt dan een link op naar een pagina waar de bezoeker aangezet wordt om iets te doen. Hierbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan het opnemen van contact of het doen van een aankoop.
Kortom moet het belang van interne links niet worden onderschat en brengt het, indien op de juiste manier toegepast, vele mogelijkheden met zich mee. Iedereen die voor een bepaalde website schrijft zou dan ook met het fenoneem en de kansen die er bij horen bekend moeten zijn.
RELATED POSTS
november 20, 2023 by Luka Markovic
Google’s nieuwe metriek: hoe u uw Magento webshop kunt optimaliseren voor INP
In de huidige competitieve wereld van de e-commerce betekent voorblijven dat je je voortdurend moet aanpassen aan nieuwe statistieken...
augustus 1, 2013 by admin
De uitzonderlijke kracht van product reviews en webwinkel beoordelingen
Vergelijken is één van de eerste stappen voordat een consument overgaat tot het kopen van een product. Consumenten willen alles weten over de verschillende modelle...
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!