Creëer meer naamsbekendheid met Google afbeeldingen
De afbeeldingen in de organische zoekresultaten worden zelden aangeklikt, maar bieden eigenlijk grote online marketing mogelijkheden voor de naam van jouw webshop. In dit blog artikel laten we zien hoe je door middel van een kleine afbeelding op Google zoekresultaten, in een minder hevige competitieve omgeving, kunt zorgen voor meer naamsbekendheid, ofwel Branding SEO.
Google Afbeeldingen
De meeste zoekopdrachten in Google Afbeeldingen zijn niet erg concurrerend. Een goed gerangschikte afbeelding is zelden het resultaat van een goede SEO, maar is vaak door puur geluk. De basis voor het zoeken op afbeeldingen is daarentegen erg makkelijk.
Om hoger te ranken met de afbeelding, kan je gebruik maken van het zoekwoord in de url van de afbeelding én de alt-title attribuut. Koppel het vervolgens met het zoekwoord aan een relevante content op je pagina. Afbeeldingen die op een goed geoptimaliseerde pagina van je webshop zijn geplaatst, maken een grotere kans om te scoren.
Let er wel op dat alleen de eerste vier tot zeven afbeeldingen in de organische zoekresultaten verschijnen. Zorg er in ieder geval altijd voor dat je alle andere afbeeldingen overtreft.
Branding van de afbeeldingen
Aan de afbeeldingen bij de organische zoekresultaten is niet af te lezen dat de afbeeldingen gerelateerd zijn aan jouw pagina of webshop. Het toevoegen van een logo in de afbeelding voegt waarde toe aan de herkenbaarheid en naamsbekendheid van jouw pagina of webshop, bij de organische zoekresultaten. Deze afbeeldingen moeten dan ook op jouw pagina’s of webshop worden geplaatst, waar de bezoeker kan zien dat de betreffende afbeeldingen hoort bij jouw webshop.
Het meten van Branding SEO
Het is moeilijk om een webshop-eigenaar te overtuigen om in Branding SEO te investeren. SEO wordt vaak gemeten in de meeste vormen van ROI, maar bij Branding SEO is dat lastiger. Branding SEO zou dus gezien moeten worden als een vorm van CPM, met een groot potentieel. Gebruik desnoods de Google Webmaster Tools om te meten welk zoekwoord de meeste indruk maakt op jouw webshop om hoger in de ranking te komen.
SEO PR
Branding is niet de enige mogelijkheid voor het zoeken naar beeld. Afbeeldingen vallen meer op bij organische zoekresultaten en zijn tevens effectiever om emoties op te roepen. Dit maakt ze uiterst geschikt voor PR. Consumenten die goed geïnformeerd zijn, zoeken op Google naar producten en naar de reputaties van de webshops. Alle andere afbeeldingen buiten de webshop kunnen ook worden geoptimaliseerd. Branding SEO biedt vele mogelijkheden voor de marketing en de concurrentie is tamelijk laag.
Door middel van Google afbeeldingen kunnen webshops dus de online marketing uitbreiden en meer naamsbekendheid genereren!
RELATED POSTS
augustus 1, 2013 by admin
De uitzonderlijke kracht van product reviews en webwinkel beoordelingen
Vergelijken is één van de eerste stappen voordat een consument overgaat tot het kopen van een product. Consumenten willen alles weten over de verschillende modelle...
juli 2, 2013 by admin
De heropleving van long tail zoekwoorden in SEO
Ranken op long tail zoekwoorden was een aantal jaren geleden dé manier om zoekverkeer te verkrijgen. Rankings werden gemakkelijk bereikt, de concurrentie was lager ...
Notice: This site uses cookies that allow the site to run smoothly and provide the best possible user experience, as well as to measure site usage, analyze various activities on the site, in order to improve the site and in order to improve your experience on this site. Customer experience information can be shared with third parties such as analytics partners. Please adjust your preferences for the different purposes of using cookies in the "Settings" and visit the "Cookies Policy" for more information how and why cookies are used on this website.
X
Alles over de Magento 2 - Bol.com plugin en succesvol verkopen op bol.com.
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!