Paginering en SEO, hoe ga je hier mee om?

Geplaatst door door & in SEO.

Google AdWords extensies Paginering, ofwel het opdelen van content op verschillende pagina’s, wordt in vrijwel iedere webshop gebruikt om bijvoorbeeld producten overzichtelijk te ordenen. Omdat dit problemen kan opleveren bij het optimaliseren van je website voor zoekmachines, zullen we in dit artikel in gaan op de problemen die ontstaan en de oplossingen die voor handen zijn. Welke problemen…

Wat is het effect van Hummingbird, het nieuwe algoritme van Google?

Geplaatst door door & in SEO.

Google AdWords extensies Eind september heeft Google de vervanging van haar algoritme aangekondigd, die al een maand eerder was doorgevoerd. Ondertussen zijn we een paar weken verder en kunnen we een beter beeld geven van het daadwerkelijke effect van deze aanpassing. Wat is Hummingbird nou daadwerkelijk? Het nieuwe algoritme staat bekend onder de naam ”Hummingbird” die volgens Google…

Interne links hoeven geen nofollow tag te krijgen volgens Mat Cutts

Geplaatst door door & in SEO.

Zoekmachine marketing Het wel of niet toevoegen van een nofollow tag aan interne links is een interessant vraagstuk binnen zoekmachine marketing. In een recente video van Google Webmastertools geeft Matt Cuts zijn mening over dit onderwerp. Met een nofollow tag kan er worden aangegeven dat een zoekmachine de links op een bepaalde pagina niet moet volgen. Naar…

Welke ranking factoren zijn belangrijk om organisch te scoren?

Geplaatst door door & in SEO.

Zoekmachine marketing Sinds het begin van online marketing speelt het afwegen van de diverse ranking factoren die worden meegenomen in het algoritme van Google een grote rol. Waar het in het begin nog mogelijk was om hoog te scoren door simpelweg de meta keywords in te vullen en de zoekterm overdreven vaak te gebruiken op de pagina,…

Plaatsten van links naar andere websites, wel of niet doen?

Geplaatst door door & in SEO.

Google AdWords extensies Eerder schreven we al een artikel over het belang van interne links. Hierbij kwamen we tot de conclusie dat dit zowel voor de bezoekers als voor de positie in zoekmachines positief kan werken. In dit blogartikel kijken we naar de rol van links die je naar andere websites plaatst. Hierbij zullen we zowel naar de…

Google brengt diepte artikelen en posts meer onder de aandacht met censorship

Geplaatst door door & in SEO.

Google AdWords extensies Artikelen en berichten van gezaghebbende (nieuws-) websites welke een diepere uitgebreidere en dus meer toegevoegde waarde hebben, krijgen meer aandacht. Dit doet Google door deze opvallender te maken middels een dik gedrukte tag. Google geeft zelf aan dat onderzoek aangetoond heeft dat 10% van de informatiegerelateerde zoekopdrachten aan deze eisen voldoen. Deze toevoeging aan de…

De uitzonderlijke kracht van product reviews en webwinkel beoordelingen

Geplaatst door door & in Conversie optimalisatie, E-commerce, SEO.

m-commerce Vergelijken is één van de eerste stappen voordat een consument overgaat tot het kopen van een product. Consumenten willen alles weten over de verschillende modellen, prijzen, mogelijkheden en aanbieders. Steeds meer speelt de vraag, welke aanbieder of welk product echt het beste is. Er zijn voor consumenten zoveel opties om uit te kiezen. Hoe ga…

De heropleving van long tail zoekwoorden in SEO

Geplaatst door door & in SEO.

Ranken op long tail zoekwoorden was een aantal jaren geleden dé manier om zoekverkeer te verkrijgen. Rankings werden gemakkelijk bereikt, de concurrentie was lager en het was relatief gemakkelijker om pagina’s te optimaliseren op dergelijke zoekwoorden. Het is al ongeveer zes jaar geleden dat de long tail zoekwoorden veel aandacht kregen in de SEO wereld….

Hoe zit het algoritme van Google Nieuws in elkaar?

Geplaatst door door & in SEO.

Google Nieuws is de afgelopen jaren uitgegroeid tot één van de belangrijkste bronnen van nieuws. Het is voor websites die nieuws publiceren dan ook belangrijk om hier (regelmatig) in vermeld te worden. Immers betekent dit meer bezoekers en voor sommige websites dan ook een belangrijk onderdeel van de online marketing. Factoren die van invloed zijn…

Tips voor zoekmachine optimalisatie

Geplaatst door door & in SEO.

‘Search engine optimalisation’ is leuk om te doen. Toch komen vaak dezelfde problemen naar voren. In dit blogartikel bespreken we enkele problemen welke geregeld om de hoek komen kijken die de online marketing in de weg kunnen staan. Hoofdletters versus kleine letters URLs Dit probleem komt voor omdat de server is geconfigureerd om te reageren…