Het vertellen van verhalen is iets waar we dagelijks mee bezig zijn. Het vertellen van verhalen komt ook steeds vaker voor bij branding van organisaties en het verhogen van conversies door vertrouwen te wekken bij consumenten, beter bekend als storytelling. Storytelling is iets wat we ook binnen de online marketing veel terug zien.
Corporate storytelling
Dit is een inspirerend communicatiemiddel waardoor je de consument bij je boodschap betrekt en drempels wegneemt. Je kunt het verhaal van een merk, organisatie of bedrijf tot leven laten komen met storytelling. Een goed bedrijfsverhaal is geloofwaardig en komt authentiek over, speelt in op je gevoel en niet op je rationeel denken. Het belangrijkste aan een corporate verhaal is dat zowel medewerkers als consumenten zich erin kunnen herkennen. De kracht van storystelling zetten we voor je op een rij:
Verhalen vergaren
Storytelling begint bij het verzamelen van verhalen over je bedrijf waarbij medewerkers en consumenten zich kunnen inleven. Voor het ontwikkelen van een verhaal dient et een aantal punten rekening gehouden te worden:
Digital storytelling
Net als bij storytelling moet er bij digital storytelling een verhaal verteld worden, alleen werkt dit op internet iets anders. Op het internet wordt er niet direct aan de luisteraar voorgedragen waardoor het lastig is om de aandacht vast te houden. De verteller moet dus een goed verhaal met een betekenis hebben zodat de luisteraar niet af wil haken. Vooral bij digitaal is het van belang dat er een rode draad in zit zodat het niet alleen maar losse fragmenten zijn, hierdoor kan een verhaal bijdragen aan de online marketing. Een goed voorbeeld hiervan is het verhaal van Lego. Dit verhaal gaat over het ontstaan met alle tegenslagen die erbij komen kijken en het doorzettingsvermogen van een familie. Een ander voorbeeld is Coca-Cola Company, zij maken optimaal gebruik van digital storytelling. Dit doen ze door het versterken van de merkwaarde door ieder moment van klantcontact te gebruiken voor het vertellen van emotionele verhalen, denk aan de vrachtwagen rond de feestdagen of de filmpjes met een ijsberen gezin.
– See more at: https://old.younify.nl/blog/storytelling/#sthash.Bfs8Unxs.dpuf
Copyright © 2007-2019 Younify. All rights reserved.