Horlogediscounter logo

Juwelier van Dam heeft onder het motto “de tijd vooruit” Horlogediscounter ontwikkeld, een webshop waar horloges tegen een scherpe prijs aangeschaft kunnen worden. Na oplevering van de webshop bestond bij Juwelier van Dam al snel de vraag om ondersteuning op het gebied van internet marketing te bieden.

Dit heeft zich uitgemond in een uitgebreid internet marketing traject met het doel om de webshop van de grond te krijgen. Om dit te bewerkstelligen is er een uitgebreide strategie ontwikkeld met een focus op zowel de korte als op de lange termijn. In het eerste stadium van het traject zijn we aan de slag gegaan met het opzetten van de SEO structuur waarbij er door de juiste inzet van de filters een groot aantal pagina’s op specifieke termen geoptimaliseerd kon worden.

Om een optimaal resultaat te halen is er vervolgens voor elke pagina een unieke en relevantie tekst geschreven. Al tijdens het opzetten van de SEO structuur is er veel tijd gestoken in linkbuilding waardoor de de webshop na het afronden van de optimalisatie al veel autoriteit heeft bemachtigd. Hierdoor zijn de eerste stijgingen in posities binnen Google al snel zichtbaar geworden.

Naast het ingezette SEO traject is er ook een uitgebreide AdWords campagne opgezet waarbij er specifiek wordt ingespeeld op relevante zoektermen die door de doelgroep worden gebruikt. Door deze specifieke targeting waren de eerste verkopen uit AdWords al snel een feit.

Om het bereik van Horlogediscounter verder te vergroten wordt er momenteel gewerkt aan de inzet van vergelijkingssites, Google Shopping, remarketing en affiliate marketing.

Resultaat

Hoewel Horlogediscounter nog een relatief nieuwe webshop is, is het aantal bezoekers al snel op gang gekomen. Dit is terug te zien in de onderstaande grafiek, waarin er een duidelijke stijging in het aantal bezoekers van de afgelopen 4 maanden terug is te zien:

horlogediscounter resultaat