5 manieren waarop AI eCommerce aan het veranderen is
De e-commerce wereld is een revolutie ondergaan wegens de vooruitgang in kunstmatige intelligentie (AI) technologie, waardoor bedrijven hun winst kunnen vergroten, de klantervaring kunnen verbeteren en kosten kunnen verlagen. AI-gestuurde tools worden nu gebruikt in elke fase van het e-commerceproces, van marketing, klantenservice en productaanbevelingen tot logistiek en betalingen. We zetten de meest practische en nuttige hulpmogelijkheden op een rijtje.
1. Chatbots
Chatbots zoals Watermelon.co of Askly worden steeds geavanceerder en kunnen verschillende taken uitvoeren met betrekking tot klantenservice. Chatbots kunnen 24/7 eenvoudige en grote verzoeken afhandelen. Ze zijn, bijvoorbeeld, geprogrammeerd om vragen over producteigenschappen en specificaties te beantwoorden. Het suggereert ook vergelijkbare producten op basis van de eerdere aankoopgeschiedenis van de huidige klant. Hierdoor kunnen klanten vinden wat ze zoeken zonder een echt persoon van de klantenondersteuning. Op deze manier verbetert AI veel klantervaring. Over het algemeen heeft AI dus het potentieel om de klantenservice niet alleen efficiënter, maar ook persoonlijker te maken.
Hier zijn 5 chatbots waar u gebruik van kunt maken voor uw bedrijf:
Tidio’s e-commerce chatbots kan u voorzien van een automatische en proactive klanten service. Het heeft een gebruikersvriendelijke visuele interface en chatbot templates om leads te genereren, de verkoop te verbeteren, en nog veel meer. Het is de beste oplossing voor kleine en beginnende e-commerce bedrijven. Link naar Tidio chatbot ?
Chatfuel is een gebruikersvriendelijke chatbot voor e-commerce op sociale media. Als u geïnteresseert bent in het helpen van klanten via Facebook Messenger en Instagram, is Chatfuel wellicht iets voor u. Link voor Chatfuel chatbot ?
Ada is een van de beste e-commerce chatbots voor online verkoopers. Het valt makkelijk te integreren met social channels, APIs, en klanten support-middelen. U kunt eenvoudig complexe conversaties genereren. Anders dan de anderen bied Ada geen gratis startplan. Link naar Ada chatbot ?
Snatchbot is een medium die e-commerce chatbots creeërt gebasseerd op Natural Language Processing, Machine Learning, en stemherkenning. Tevens heeft het een uitgebreide aanbieding aan chatbot templates, van een bot voor het importeren van data tot een fitness en voeding gegevens berekende bot. Om het af te maken, Snatchbot is bruikbaar voor omni-channel platforms (Messenger, Line, Telegram, Skype, SMS). Link naar Snatchbot chatbot ?
ManyChat is een op regels gebaseerde e-commerce chatbot met kant-en-klate templates die het gebruiksprocess snel en efficient maken. Het biedt veel bruikbare mogelijkheden, zoals klanten kunnen bereiken met behulp van SMS of een QR code. Link naar ManyChat ?
2. Gepersonaliseerde Aanbevelingen
Een van de grote problemen wat betreft online shoppen is het gebrek aan personalisatie. Kunstmatige intelligentie kan dat probleem oplossen door klant-data te analyseren op basis van patronen, voorkeuren en trends. Hierdoor kan er worden voorspelt wat voor producten de klant wellicht interesse in heeft. Ter illustratie, als u een Magento 2 winkel heeft, kunt u de Magento 2 maattabel gebruiken om klanten te helpen de beste pasvorm te vinden en de kans op retourzendingen te verkleinen.
Als een klant regelmatig een product in een online winkel koopt, kan AI de klant op het meest geschikte moment productaanbevelingen voor dat product geven op basis van eerdere aankooppatronen en de levenscyclus van het product. Dit zal uw conversiekansen aanzienlijk vergroten en de klantloyaliteit in uw online winkel vergroten.
3. AI-Gegenereerde Texten
Het creëren van content is voor de meeste bedrijven een zeer tijdrovende taak. Dat is waar de nieuwe ChatGPT-chatbot uitblinkt. ChatGPT-chatbot kan voor u SEO-geoptimaliseerde bestemmingspagina’s, blogs over elk gewenst onderwerp, categorie- en productbeschrijvingen, enz., genereren. Contentmarketing speelt een belangrijke rol om uw bedrijf in de belangstelling van nieuwe mensen te krijgen. Tevens geeft het potentiële klanten een goed beeld van uw bedrijf door middel van creatief geschreven informatie.
ChatGPT kan e-commercebedrijven helpen bij het maken van productbeschrijvingen die hen helpen om met gebruikers in contact te komen. Met een tool die automatisch productbeschrijvingen kan genereren met behulp van machine learning en complexe algoritmen, hoeven e-commerce winkeleigenaren niet langer lange uren te besteden aan het handmatig schrijven van beschrijvingen.
4. Afbeelding Herkenning en Visual Search
Klanten kunnen nog wel eens moeite hebben met het vinden van producten online. Opties zoals “zoek aan de hand van een afbeelding” of “reverse image search” kunnen hierbij helpen. Geavanceerde algoritmes en AI kunnen producten identificeren, om zo klanten te helpen bij het zoeken naar een specifiek product, of gelijke producten. Bovendien geeft het e-commerce bedrijfen de mogelijkheid om product afbeeldingen te herkennen en ze te taggen. Invloedrijke e-commerce bedrijven zoals Amazon bieden al dergelijke zoekfunctionaliteit in hun online winkels waarmee klanten producten kunnen vinden met behulp van afbeeldingen. Er zijn ook real-time zoekservices zoals Algolia die u kunnen voorzien van gebundeld zoeken, automatisch aanvullen van zoeken terwijl u typt, filters en facetten, personalisatie en merchandisingtools die direct beschikbaar zijn.
5. Verbetering Cyberbeveiliging
E-commerce websites hebben een hoop kwetsbare klant-data als er niet genoeg goede cyberbeveilingsmaatregelen in functie zijn. Eigenaars van e-commerce bedrijven kunnen nu kunstmatige intelligentie gebruiken om hun websites veiliger te maken. Dit wordt mogelijk gemaakt door het detecteren van nieuwe dreigingen en door bots te blokkeren. Anders dan traditionele sotfware biedt AI software de mogelijkheid om mee te groeien en slimmer te worden van nieuw opduikende dreigingen. Hierdoor is het extreem effectief in het beveiligen van data.
Conclusie
In het kort, kunstmatige intelligentie verbetert de e-commerce wereld op veel verschillende manieren. Het kan helpen met de winsten van online verkopers te verbeteren. Ook helpt het de klantervaringen te optimaliseren, onder andere door de shop-ervaring te verbeteren met behulp van meer personalisatie.
Het gebruik van machine learning-algoritmen om datasets met miljoenen informatiepunten te analyseren, is ook een belangrijk onderdeel van hoe bedrijven tegenwoordig kunstmatige intelligentie gebruiken. Met deze algoritmen kunnen we nauwkeurige voorspellingen doen over wat consumenten willen en nodig hebben op basis van eerdere aankopen en andere demografische informatie zoals leeftijdsgroep en geslacht. U hoeft niet direct via polls en enquêtes te vragen welke producten een klant het meest interesseert.
RELATED POSTS
mei 20, 2023 by Luka Markovic
Top 10 Prijsvergelijkingstools (met een Magento integratie)
In de wereld van e-commerce zijn concurrerende prijsstrategieën cruciaal voor het succes van Magento webshop eigenaren. Het gebruik ...
april 19, 2023 by Luka Markovic
Ontdek de voordelen van ons Hyvä Essentials-pakketthema: een aangepast Magento-thema voor een verbeterde gebruikerservaring en winkelbezorgtijd
Younify's eerste ervaring met het Hyvä-thema was ongeveer 2 jaar geleden toen we onze Senior Frontend Developer de taak gaven om Hyv...
Notice: This site uses cookies that allow the site to run smoothly and provide the best possible user experience, as well as to measure site usage, analyze various activities on the site, in order to improve the site and in order to improve your experience on this site. Customer experience information can be shared with third parties such as analytics partners. Please adjust your preferences for the different purposes of using cookies in the "Settings" and visit the "Cookies Policy" for more information how and why cookies are used on this website.
X
Alles over de Magento 2 - Bol.com plugin en succesvol verkopen op bol.com.
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!