fbpx Een goede Hyvä developer: een handige checklist - Younify - E-commerce specialist

Een goede Hyvä developer: een handige checklist

Allereerst – goed om te weten dat je geïnteresseerd bent in de Hyvä Hype! Het is een game changer binnen het Magento-eco-systeem. 

Jouw webshop naar een Hyvä thema frontend migreren is de juiste keuze: je maakt gebruik van de laatste technologie en jouw Magento 2-webshop zal razendsnel laden. Met Hyvä zal je een snel en optimaal werkende webshop hebben die een betere gebruikerservaring biedt voor je websitebezoekers. Dit zal uiteindelijk leiden tot hogere conversiecijfers, een hogere gemiddelde bestelwaarde en betere SEO/SEA-prestaties. Bovendien is het onderhoud makkelijker dan het traditionele Luma template. Dit zal tot lagere ontwikkelingkosten leiden.

Mocht je geïnteresseerd zijn in de mogelijke ROI (Return-On-Investment) voor jouw webshop, dan kan je altijd contact met ons opnemen.

Nu hoef je ‘alleen maar’ een goed bureau of een goede ontwikkelaar te vinden die jouw trage Magento 2 webshop om kan zetten naar een snelle Hyvä webshop. Aangezien Hyvä in korte termijn erg populair is geworden, zijn veel bureaus en ontwikkelaars geneigd te zeggen dat ze dit ook kunnen. Dit artikel kan je wellicht helpen te bepalen of dat ook echt zo is. Het is niet zozeer nodig om aan alle criteria te voldoen, maar wees wel bewust en voorzichtig, mochten ze niet aan alle criteria voldoen. Zorg ervoor dat de contracten en tijdlijnen realistisch zijn en dat je niet meer betaalt dan nodig is.

Ik schat dat de eerste Hyvä-site die wij gebouwd hebben 2-3 keer zo lang duurde vergeleken met nu (na 6 nieuwe Hyvä implementaties). Een bureau zou er ook voor moeten zorgen dat al zijn (frontend) ontwikkelaars hetzelfde leerproces doorlopen om consistente kwaliteit te kunnen leveren. Ook als er een keer iemand uitvalt of vertrekt.

Dit artikel bevat een handige checklist die je zal helpen om de juiste Magento ontwikkelaar te vinden. Je hoeft geen technische kennis te hebben om wat aan onze tips te hebben. Onze checklist kan handig zijn voor zowel de ervaren Magento gebruikers als de minder technische e-commercemanagers. 

Check of het bedrijf wordt vermeld als Hyvä leverancier

Het team achter Hyvä vindt kwaliteit erg belangrijk. Het team checkt het werk van anderen die Hyvä gebruiken nauwkeurig. Vermeld staan op een van zijn lijsten betekent dus dat een bedrijf of freelancer die plek heeft verdiend. 

Check of het bedrijf een Gouden of Zilveren ster heeft – dus of het een Hyvä partner of contributor is

Je kunt hier lezen over de verschillen tussen een Gouden en Zilveren ster. Younify heeft een Zilveren ster. Deze hebben we verdiend door het compatibel maken van meerdere extensies met Hyvä en de verschillende Hyvä webshops die door ons gebouwd zijn, bijvoorbeeld Maxifleur en Besselink Licht

Vraag naar referenties van het bureau of de freelancer

Welke Hyvä webshops heeft de partner van jouw keuze al ontwikkeld? Het is erg belangrijk deze shops goed te bekijken. Komt wat je ziet kwalitatief en qua snelheid overeen met waar je naar op zoek bent voor je eigen webshop?

Bij het nalopen van de referenties is het belangrijk om na te gaan of deze qua budget overeenkomen met wat je zelf in gedachte hebt. Een Hyvä template kan bij ons bijvoorbeeld al geleverd worden vanaf €5000, maar grotere projecten gaan als snel richting de €19 000.

Vraag naar compatibiliteits modules die al ontwikkeld zijn

Jouw huidige Magento 2 webshop maakt waarschijnlijk gebruik van (veel) frontend extensies die erg belangrijk zijn voor jouw business. Deze extensies moeten compatibel gemaakt worden met Hyvä. Is het bureau of de freelancer in staat dit te doen, mocht er van een bepaalde extensie nog geen compatibiliteitsmodule zijn? Hoeveel en welke extensies heeft hij tot nu toe compatibel gemaakt?

Hoe lang zal het duren om het Hyvä thema te ontwikkelen?

Normaal gesproken moet de ontwikkeling sneller gaan dan dat van een standaard Magento Luma thema. Aan de andere kant is er de mogelijkheid dat het bureau of de ontwikkelaar erg druk is op het moment. Mocht je vandaag tekenen, wanneer kunnen jullie dan live gaan? Bij Younify is de oplevertermijn momenteel 3-4 maanden voor een nieuw Hyvä frontend.

Hoe lang wordt er al gewerkt met Hyvä?

Wanneer zijn de ontwikkelaars begonnen met Hyvä? Was het langer dan een jaar geleden? Dit is een goed teken, want dan is er behoorlijke ervaring opgebouwd en waren ze er relatief vroeg bij!

Was het 6 maanden geleden? Dit betekent dat ze de basics onder de knie zullen hebben. Wees echter wel zeker dat de ontwikkelaars die aan jouw project gaan werken ook zelf deze 6 maanden ervaring hebben. 

Was het minder dan 6 maanden geleden? Het is in ieder geval een goed teken dat ze overgestapt zijn naar Hyvä, maar wees voorzichtig. Zorg ervoor dat je contract is afgestemd op het risico van de beperkte ervaring die ze hebben. Zorg er bijvoorbeeld voor dat jij niet betaalt voor de volledige leercurve. Wees daarnaast bereid om mogelijke vertraging van de oplevering te accepteren.

Check of ze actieve leden zijn van de Hyvä community

Hyvä developers vinden elkaar op Gitlab en Slack. Ze delen hun ervaringen en codeverbeteringen en leren zo van elkaar. Door actief deel te nemen, tonen de ontwikkelaars de toewijding om kwaliteitsoplossingen te leveren.

Vraag of het bureau een specifieke aanpak heeft voor de webshopoptimalisatie (als geïntegreerd onderdeel van het ontwikkelingsproces)

Een van de primaire redenen om naar Hyvä over te stappen, is de verbeterde websiteperformance. Hyvä is helaas niet in staat om alle problemen op te lossen. Voordat jouw website live gaat, moeten een hoop aantal andere performanceparameters gecheckt en geoptimaliseerd worden: externe scripts (bijv. Hotjar), slechte hosting, etc. Deze zaken kunnen de siteperformance, ongeacht de Hyvä implementatie, negatief beinvloeden.

Heeft het bureau procedures om de performance continue te monitoren? Welke?

Stel je voor dat jouw Hyvä webshop live is gegaan en goede Google Pagespeed scores toont. Webshopperformance is een doorlopend proces: een nieuwe module, een fout in de Google tag manager of simpelweg het uploaden van “slechte” content kan deze scores gemakkelijk teniet doen. Het is belangrijk om afspraken te maken met de ontwikkelaar over het monitoren en corrigeren van mogelijke prestatieproblemen die door verdere ontwikkeling kunnen ontstaan.

Vraag na hoeveel ontwikkelaars ervaren zijn met Hyvä

Onze ervaring is dat er voldoende ontwikkelaars beschikbaar moeten zijn om een ​​bepaalde dienst op een stabiele manier aan te kunnen bieden. Het verschil tussen 1 of 2 versus 3 – 5 ontwikkelaars is enorm wat betreft het maken van de planning. Vakanties, zwangerschap, uitval, etc. zijn onderdeel van het dagelijks leven. Als het bedrijf maar een paar ontwikkelaars heeft die gespecialiseerd zijn in Hyvä, loopt het project gevaar.

Verifieer dat de ontwikkelaar die aan jouw project gaat werken ook echt Hyvä ervaring heeft, en niet alleen het bedrijf zelf.

Dit is voor de hand liggend, maar toch belangrijk. Het succes van een project is erg afhankelijk van wie er aan werkt. Vraag hierom na wie er aan jouw project zal gaan werken. Is deze ontwikkelaar ervaren met Hyvä? Welke projecten heeft hij tot nog toe ontwikkeld? Hoe lang werkt hij al met Magento?

Check de Google Pagespeed scores bij de doorgegeven referenties 

Er is een aantal tools beschikbaar voor het checken van de performance van een Magento-site. Een daarvan is https://pagespeed.web.dev/. Een score boven de 90 is waar je naar op zoek bent! Zorg ervoor dat je niet alleen de homepagina checkt, maar ook andere pagina’s zoals de categoriepagina of een specifieke productpagina. 


Dit was de checklist die je hopelijk helpt om de juiste Hyvä partner te kiezen.
Mocht je niet tevreden zijn met jouw huidige opties en wil je werken met een bureau die aan alle voorwaarden voldoet, dan helpen wij je graag verder. Wij van Younify werken al een lange tijd met Hyvä en zijn een van de eersten die er volop gebruik van zijn gaan maken. Je zou dus nu kunnen stoppen met je zoektocht door ons te vragen;) Je kunt altijd contact met ons opnemen voor meer informatie of een offerte.

X