Allereerst – goed om te weten dat je geïnteresseerd bent in de Hyvä Hype! Het is een game changer binnen het Magento-eco-systeem.
Jouw webshop naar een Hyvä thema frontend migreren is de juiste keuze: je maakt gebruik van de laatste technologie en jouw Magento 2-webshop zal razendsnel laden. Met Hyvä zal je een snel en optimaal werkende webshop hebben die een betere gebruikerservaring biedt voor je website bezoekers. Dit zal uiteindelijk leiden tot hogere conversie cijfers, een hogere gemiddelde bestelwaarde en betere SEO/SEA-prestaties. Bovendien is het onderhoud makkelijker dan het traditionele Luma template. Dit zal tot lagere ontwikkelingkosten leiden.
Mocht je geïnteresseerd zijn in de mogelijke ROI (Return-On-Investment) voor jouw webshop, dan kan je altijd contact met ons opnemen.
Nu moet je ‘alleen maar’ een goed bureau of een goede ontwikkelaar vinden die jouw trage Magento 2 webshop om kan zetten naar een snelle Hyvä webshop. Aangezien Hyvä in korte termijn erg populair is geworden zijn veel bureaus en ontwikkelaars geneigd te zeggen dat ze dit ook kunnen. Dit artikel kan je wellicht helpen te bepalen of dat ook echt zo is. Het is niet zozeer nodig om aan alle criteria te voldoen, maar wees wel bewust en voorzichtig mochten ze niet aan alle criteria voldoen. Zorg ervoor dat de contracten en tijdlijnen realistisch zijn en dat je niet meer betaald dan nodig is.
Ik schat dat de eerste Hyvä site die wij gebouwd hebben 2-3 keer zo lang duurde vergeleken met nu (na 6 nieuwe Hyvä implementaties). Daarnaast moet een bureau er ook voor zorgen dat al haar (frontend) ontwikkelaars hetzelfde leerproces doorlopen om consistente kwaliteit te kunnen leveren. Ook als er een keer iemand uitvalt of vertrekt.
Dit artikel bevat een handige checklist die je zal helpen om de juiste Magento-ontwikkelaar te vinden. Je hoeft geen technische kennis te hebben om wat aan onze tips te hebben. Onze checklist kan handig zijn voor zowel de ervaren Magento-gebruikers als de minder technische e-commerce managers.
Het team achter Hyvä vindt kwaliteit erg belangrijk. Ze checken het werk van anderen die Hyvä gebruiken nauwkeurig. Vermeld staan op een van hun lijsten betekent dus dat een bedrijf of freelancer die plek heeft verdiend.
Check of het bedrijf een Gouden of Zilveren ster heeft – dit duidt aan dat ze een Hyvä partner of contributor zijn
Je kunt hier lezen over de verschillen tussen een Gouden en Zilveren ster. Younify heeft een Zilveren ster. Deze hebben we verdiend door het compatibel maken van meerdere extensies met Hyvä en de verschillende Hyvä webshops die door ons gebouwd zijn, bijvoorbeeld Maxifleur en Besselink Licht.
Vraag naar referenties van het bureau of de freelancer
Welke Hyvä webshops hebben ze al ontwikkeld? Het is erg belangrijk deze shops goed te bekijken. Komt wat je ziet kwalitatief en qua snelheid overeen met waar je naar op zoek bent voor je eigen webshop?
Bij het nalopen van de referenties is het belangrijk om na te gaan of deze qua budget overeenkomen met wat je zelf in gedachte hebt. Een Hyvä template kan bij ons bijvoorbeeld al geleverd worden vanaf €5000, maar grotere projecten gaan als snel richting de €19 000.
Vraag hen naar compatibiliteits modules die ze al ontwikkeld hebben.
Jouw huidige Magento 2 webshop maakt waarschijnlijk gebruik van (veel) frontend extensies die erg belangrijk zijn voor jouw business. Deze extensies moeten compatibel gemaakt worden met Hyvä. Is het bureau of de freelancer in staat dit te doen, mocht er van een bepaalde extensie nog geen compatibiliteitsmodule zijn? Hoeveel en welke extensies hebben zij tot nu toe compatibel gemaakt?
Hoe lang zal het duren om het Hyvä thema te ontwikkelen?
Normaal gesproken moet de ontwikkeling sneller gaan dan dat van een standaard Magento Luma thema. Aan de andere kant is er de mogelijkheid dat het bureau of de ontwikkelaar erg druk is op het moment. Mocht je vandaag tekenen, wanneer kunnen jullie dan live gaan? Bij Younify is de oplevertermijn momenteel 3-4 maanden voor een nieuw Hyvä frontend.
Hoe lang werken ze al met Hyvä?
Wanneer zijn hun ontwikkelaars begonnen met Hyvä?
Was het langer dan een jaar geleden? Dit is een goed teken, er is behoorlijke ervaring opgebouwd en ze waren er relatief vroeg bij!
Was het 6 maanden geleden? Dit betekent dat ze de basics onder de knie zullen hebben. Wees echter wel zeker dat de ontwikkelaars die aan jouw project gaan werken ook zelf deze 6 maanden ervaring hebben.
Was het minder dan 6 maanden geleden? Het is in ieder geval een goed teken dat ze overgestapt zijn naar Hyvä, maar wees voorzichtig. Zorg ervoor dat je contract is afgestemd op het risico van de beperkte ervaring die ze hebben. Zorg er bijvoorbeeld voor dat jij niet betaalt voor de volledige leercurve. Wees daarnaast bereid om mogelijke vertraging van de oplevering te accepteren.
Check of ze actieve leden zijn van de Hyvä community
Hyvä developers vinden elkaar op Gitlab en Slack. Ze delen hun ervaringen en codeverbeteringen en leren zo van elkaar. Door actief deel te nemen, toon je de toewijding om kwaliteitsoplossingen te leveren.
Vraag of het bureau specifieke aanpak heeft voor de webshop optimalisatie (als geintergreerd onderdeel van het ontwikkelingsproces).
Een van de primaire redenen om naar Hyvä over te stappen is de verbeterde website performance. Hyvä is helaas niet in staat om alle problemen op te lossen. Voordat jouw website live gaat, moeten een hoop aantal andere performance parameters gecheckt en geoptimaliseerd worden: externe scripts (bijv. Hotjar), slechte hosting, etc. Deze zaken kunnen de site performance, ongeacht de Hyvä implementatie, negatief beinvloeden.
Heeft het bureau procedures om de performance continue te monitoren? Welke?
Stel je voor dat jouw Hyvä webshop live is gegaan en goede Google Pagespeed scores toont. Webshop performance is een doorlopend proces: een nieuwe module, een fout in de Google tag manager of simpelweg het uploaden van “slechte” content kan deze scores gemakkelijk teniet doen. Het is belangrijk om afspraken te maken met de ontwikkelaar over het monitoren en corrigeren van mogelijke prestatie problemen die doro verdere ontwikkeling kunnen ontstaan.
Vraag na hoeveel ontwikkelaars ervaren zijn met Hyvä
Onze ervaring is dat om een bepaalde dienst op een stabiele manier aan te kunnen bieden er voldoende ontwikkelaars beschikbaar moeten zijn. Het verschil tussen 1 of 2 versus 3 – 5 ontwikkelaars is enorm wat betreft het maken van de planning. Vakanties, zwangerschap, uitval, etc. zijn onderdeel van het dagelijks leven. Als het bedrijf maar een paar ontwikkelaars heeft die gespecialiseerd zijn in Hyvä, loopt het project gevaar.
Verifieer dat de ontwikkelaar die aan jouw project gaat werken ook echt Hyvä ervaring heeft, en niet alleen het bedrijf zelf.
Dit is voor de hand liggend, maar toch belangrijk. Het succes van een project is erg afhankelijk van wie er aan werkt. Vraag hierom na wie er aan jouw project zal gaan werken. Is deze ontwikkelaar ervaren met Hyvä? Welke projecten heeft hij / zijn tot nog toe ontwikkeld? Hoe lang werken ze al met Magento?
Check de Google Pagespeed scores voor de referenties die ze hebben doorgegeven
Er zijn een aantal tools beschikbaar voor het checken van de performance van een Magento-site. Een daarvan is https://pagespeed.web.dev/. Een score boven de 90 is waar je naar op zoek bent!
Zorg ervoor dat je niet alleen de homepagina checkt, maar ook andere pagina’s zoals de categorie pagina of een specifieke product pagina.
Dit was de checklist die je hopelijk helpt om de juiste Hyvä partner te kiezen. Mocht je niet tevreden zijn met jouw huidige opties en wil je werken met een bureau die aan alle voorwaarden voldoet, dan helpen wij je graag verder. Wij van Younify werken al een lange tijd met Hyvä zijn een van de eerste die er volop gebruik van zijn gaan maken – jouw zoektocht kan dus nu eenvoudig eindigen met het indienen van je aanvraag :-). Je kunt altijd contact met ons opnemen voor meer informatie of een offerte.
RELATED POSTS
december 28, 2022 by Luka Markovic
7 E-commerce Trends voor 2023
De e-commercewereld is constant in ontwikkeling, waardoor het lastig kan zijn om op de hoogte te bijven van de nieuwste trends en ont...
december 23, 2022 by Luka Markovic
Hyvä template – de voordelen op een rijtje!
Wij werken al met Magento sinds 2007, toen het nog Varien heette. Vooral de flexibiliteit, schaalbaarheid en de uitbreidbaarheid van ...
Notice: This site uses cookies that allow the site to run smoothly and provide the best possible user experience, as well as to measure site usage, analyze various activities on the site, in order to improve the site and in order to improve your experience on this site. Customer experience information can be shared with third parties such as analytics partners. Please adjust your preferences for the different purposes of using cookies in the "Settings" and visit the "Cookies Policy" for more information how and why cookies are used on this website.
X
Alles over de Magento 2 - Bol.com plugin en succesvol verkopen op bol.com.
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!