Woordgroepen

Wanneer u uw AdWords advertenties voorziet van aanhalingstekens zullen deze door Google gezien worden als woordgroep. Met woordgroepen kunt u bepalen welke zoekwoorden een zoekopdracht moeten bevatten.  Wanneer een zoekopdracht deze woorden niet bevat wordt de advertentie niet weergegeven.

Een voorbeeld

Een advertentie bevat de zoekterm “internetmarketing”, dan wordt deze advertentie weergegeven bij de volgende zoekopdrachten;
Internetmarketing
internetmarketing bureau
bedrijf internetmarketing etc.

Een advertentie wordt niet weergegeven bij de volgende zoekopdrachten
Internet marketing
marketing internet
online marketing
etc.

Het gebruiken van woordgroep levert meer relevante bezoekers dan brede zoekwoorden. Het is daarnaast flexibeler dan exacte zoekwoorden. Gebruik daarom woordgroepen wanneer u op gedetailleerde zoekopdrachten u een breder publiek zou willen aantrekken.

Woordgroepen in AdWords toevoegen

Wanneer u woordgroepen aan een advertentie gaat toevoegen doet u dit als volgt.

Stap 1. Selecteer de desbetreffende campagne
stap 2. Selecteer of creëer een advertentiegroep
stap 3. Selecteer of creëer een advertentie
stap 4. Ga naar het tabblad zoekwoorden en selecteer zoekwoorden toevoegen.
Stap 5. Voeg de zoektermen toe op de volgende manier; “zoekterm”
Stap 6. Klik op ‘opslaan’ en uw zoek woordgroepen zijn toegevoegd.