Hoe ontdek je ‘not provided’ zoekwoorden in Google Analytics?

Geplaatst door door & in Web Analytics.

Google Analytics is een fantastische bron voor elke website eigenaar. Van kleine hobby sites tot aan overheidsinstellingen. Google Analytics is een goudmijn met nuttige informatie over trends en gedrag van bezoekers. Er is echter een gebied waarin Google Analytics haar gebruikers frustreert: het organische zoektermen rapport. Een toenemend aantal resultaten in dit deel van Analytics…

Google lanceert The Customer Journey to Online Purchase tool

Geplaatst door door & in Web Analytics.

Google Analytics is de afgelopen maanden uitgebreid met diverse rapporten waarmee er beter in kaart kan worden gebracht welke rol de diverse kanalen in het aankoopproces hebben. Deze inzichten zijn nu samengebracht in een nieuwe tool: The Customer Journey to Online Purchase. Veel bezoekers converteren niet naar aanleiding van één boodschap, afbeelding of advertentie. Zo…

Not provided zoektermen in Google Analytics

Geplaatst door door & in Web Analytics.

Iedere online marketeer zal de term ‘not provided’ ongetwijfeld bekend in de oren klinken. Steeds vaker worden zoektermen in Google Analytics namelijk niet allemaal meer weergegeven. De term ‘not provided’ verschijnt dan en hierdoor heb je geen inzicht in de zoekopdrachten van de bezoeker. In dit blog artikel kijken we naar de oorzaken van deze…

10 Google Analytics trucs voor je website

Geplaatst door door & in Web Analytics.

Veel webmasters kennen de basisfuncties van Google Analytics wel maar kijken vaak niet verder dan de pageviews en het aantal bezoekers dat er komen. Erg jammer omdat Google Analytics zoveel meer informatie geeft! In dit artikel behandelen we 10 Google Analytics trucs voor jouw website. Misschien zit er iets voor je tussen wat je kan…

Webmastertools, beheerder of eigenaar toevoegen

Geplaatst door door & in Web Analytics.

Om binnen Google’s webmastertools een eigenaar of beheerder toe te voegen moet je de volgende stappen volgen; 1. Log in op je webmastertools account 2. Je ziet een overzicht van je website(s), links staat het webadres en rechts staat beheren met een klein pijltje naar beneden 3. Klik op het pijltje en selecteer de optie…

Google analytics, een nieuwe gebruiker toevoegen

Geplaatst door door & in Web Analytics.

Wij krijgen regelmatig vragen over het toevoegen van een nieuwe gebruiker aan een Google Analytics account, dus hierbij een stappenplan. 1. Allereerst inloggen op uw Google analytics; https://www.google.com/analytics/ 2. Klik vervolgens op ‘Aanmelden’ (zie screenshot) 3. Klik vervolgens op ‘Beheerder’ rechtsboven (zie screenshot) 4. Klik vervolgens op een profiel naar keuze of voeg een nieuw…

Remarketing met Google Analytics

Geplaatst door door & in Retentiemarketing, Web Analytics.

Google Analytics blijft continue de toepassingen binnen de website updaten. Onlangs hadden we nog een blogartikel geschreven over de nieuwe bèta toepassing ‘snelkoppelingen’. Er zijn de afgelopen tijd vele tools bijgekomen in Google Analytics. Een van deze tools is de handige remarketing tool. In dit blog artikel vertellen we wat meer over de remarketing optie…

Doelen instellen in Google analytics

Geplaatst door door & in Web Analytics.

Meten is weten! Voor webshops is dit redelijk eenvoudig, zet de e-commerce module aan en je eerste data stroomt binnen. Bij website is het complexer. Allereerst, wat wil je graag meten? Aanvragen en mails die binnen komen via formulieren zijn goed te meten. Hiermee krijg je dus inzicht op welke wijze de bezoeker binnen kwam…

Google Tag Manager: nieuwe tool van Google

Geplaatst door door & in Web Analytics.

Google blijft de site en de toepassingen continue updaten. Begin deze maand heeft Google een nieuwe tool uitgebracht, genaamd Google Tag Manager. In dit blog artikel kijken we naar de mogelijkheden van deze nieuwe tool. Een eigen Tag Management Systeem Google Tag Manager is een gratis tag management systeem waarmee het toevoegen en verwijderen van…

Nieuwe filteropties Google Analytics

Geplaatst door door & in Web Analytics.

Een van de mogelijkheden die je in Google Analytics hebt is het creëren van filters, waarmee je je kunt richten op een specifieke doelgroep door andere doelgroepen uit te sluiten binnen een profiel. Filters kunnen gemaakt worden voor verschillende kenmerken van bezoekers, maar er ontbraken nog een aantal filters. Vooral op het gebied van mobiel…