Wat te doen als de landingspagina ondermaats presteert?
Heb je een slecht scorend zoekwoord in je Google AdWords campagne? Dit kan te maken hebben met een ondermaats presterende landingspagina. Als dat het geval is, kan dit heel slecht uitpakken voor je Adwords campagne. In ons vorige blogitem hebben we beschreven hoe je slecht presterende kunt identificeren. In dit blog artikel lees je hoe dit kan en hoe je het probleem kunt oplossen.
Lage kwaliteits-score
Een slecht presterende landingspagina is slecht nieuws voor de Adwords campagne. Niet alleen scoren advertenties in Google in mindere mate, ook mis je hierdoor een hoop waardevolle conversies. Op lange termijn heeft het ook een negatief effect op de kwaliteits-score van de campagne, waardoor het kan zijn dat je meer moet betalen voor het zoekwoord.
Maar geen paniek! Om dit te voorkomen, kun je tegenwoordig bij Adwords de kwaliteit van je zoekwoord in de gaten houden. Google probeert ook duidelijk te maken waar het aan kan liggen. Als het zoekwoord een lage kwaliteits-score heeft, zijn er drie oorzaken mogelijk:
1. Klikfrequentie
2. Advertentie relevantie
3. Landingspagina
Als Google aangeeft dat het aan de landingspagina ligt, moet je focussen op volgende drie punten:
1. Relevante en originele content
– Is het doel van de website duidelijk?
– Is de website werkelijk nuttig voor de bezoekers?
– Wat heeft de website wél ten opzichte van andere sites?
2. Transparant
– Zijn de zakelijke- en contactinformatie makkelijk te vinden op de website?
– Ben je openhartig over alle informatie die je verzamelt van je bezoekers?
– Kunnen je bezoekers eenvoudig vertellen wat er zal gebeuren als ze een actie uitvoeren op de website?
3. Makkelijke navigatie
– Is het gemakkelijk voor de bezoekers om te vinden wat ze zoeken?
– Heeft de website te veel links waardoor de bezoeker verward kan raken?
– Kunnen de bezoekers gemakkelijk informatie vinden om te leren of het beantwoorden van vragen of een product bestellen?
Tips
Kom je er met de bovenstaande drie punten er nog niet uit, dan willen wij het je makkelijker maken met enkele tips hieronder. Succes!
1. Check de relevantie van je landingspagina met je campagne.
2. Overweldig de bezoeker niet met onnodige links op de landingspagina.
3. Maak gebruik van “Call to Actions”.
4. Maak gebruik van kwalitatieve afbeeldingen die relevant zijn aan de content en de campagne.
5. Maak gebruik van een relevante en opvallende titel.
6. Houd het verhaal kort en concreet.
7. Pas je digitale contactformulier aan op de conversie ratio.
8. Voeg social media buttons toe en plaats de behaalde certificaten op de website.
9. Test om de zoveel tijd de laadsnelheid van je landingspagina.
RELATED POSTS
juli 2, 2013 by admin
Ongeldige klikken in Google AdWords
Advertenties binnen Google AdWords worden meestal gecreëerd op basis van CPC. (Kosten per klik). Je betaalt dus alleen voor de advertenties wanneer iemand erop klik...
juli 2, 2013 by admin
Google AdWords Express, hoe werkt het?
Google AdWords wordt door talloze bedrijven en online marketeers ingezet als dé online marketing tool. Voor ieder bedrijf en iedere branche kan er zowel nationaal a...
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!