Wat houdt het AdWords Certified logo van Younify in?

Op onze website staat het Google AdWords Certified logo, maar wat betekent dit logo eigenlijk precies? In dit blogitem bespreken we wat het betekent om een Google AdWords gecertificeerd bedrijf te zijn en hoe we aan deze status zijn gekomen.

Het AdWords Certified logo dat op de website van Younify staat, laat zien dat wij een gecertificeerd AdWords partner van Google zijn. Dit betekent dat wij aan bepaalde eisen hebben voldaan en daarmee door Google worden gezien als een bedrijf dat instaat is om diverse AdWords-programma’s op te zetten en te beheren. Bovendien beschikken bedrijven van de Certified Partner status over de juiste kennis om succesvol campagnes op te zetten en te optimaliseren.

Aan welke eisen moet je voldoen?

Om een AdWords Certified logo te bemachtigen moeten er aan een aantal eisen worden voldaan. Deze hebben we hieronder voor opgesomd:

  • Ten minste $ 10.000 (of het equivalent daarvan in Euro) hebben uitgegeven in negentig dagen (geteld vanaf de eerste dag dat het AdWords-account gekoppeld is aan het Mijn Klantencentrum). Het Mijn Klantencentrum-account van het bedrijf dient in zestig van de negentig dagen AdWords-uitgaven te hebben gehad.
  • Ten minste één individueel gekwalificeerde medewerker hebben.
  • Akkoord zijn gegaan met de Algemene voorwaarden.

Behalen van de opgestelde eisen

De tweede eis van de lijst hierboven kan gezien worden als de belangrijkste eis en dat is het hebben van ten minste één medewerker die gekwalificeerd is. Een medewerker kan een kwalificatie halen door meerdere examens te halen.
Het eerste examen dat moet worden gehaald is een basisexamen waarin vragen over onder andere het beheren van accounts, optimalisatie van campagnes en het gebruik van hulpprogramma’s worden gesteld. Daarnaast zijn er ook geavanceerde examens over het zoeknetwerk, het Google Display Netwerk en analyse met Google Analytics.

Meerdere gecertificeerde medewerkers

Younify heeft ondertussen meerdere gecertificeerde medewerkers en voor ons is het dan ook belangrijk dan medewerkers genoeg kennis hebben om hun werk goed te kunnen verrichten. Naast de stof die Google beschikbaar stelt is er bovendien een eigen strategie ontwikkeld om campagnes succesvol in te richten en te optimaliseren.
Een bijkomend voordeel van het zijn van een AdWords Certified Partner is een vast contactpersoon bij Google die kan worden ingezet om ondersteuning te bieden waar nodig. Als bedrijf zijn we dan ook positief over het Google AdWords Certification-programma.