Waarschijnlijk ben je het al wel eens tegen gekomen dat je advertentie binnen Google AdWords werd afgekeurd door Google. Een veel voorkomende reden voor afkeuring is dat de advertentie in strijd is met het advertentiebeleid van Google AdWords.
Nieuw Pictogram
Afgelopen week heeft Google een nieuw pictogram ontwikkeld, genaamd ‘statusinzicht’ die je eenvoudig en snel inzicht geeft in de status van je advertentie. Door middel van het aanwijsballonnetje in de kolom status kon je altijd al zien wat de status van de advertentie was en of deze werd weergegeven.
Maar nu kun je ook zien voor welk zoekwoord en voor welke locatie de advertentie wordt weergegeven. Je kunt het zoekwoord of de locatie wijzigen en opnieuw testen of de advertentie wordt weergegeven voor het gekozen zoekwoord of de gekozen locatie. Zo kun je gemakkelijk en snel bekijken voor welke zoekwoorden de advertentie wordt weergeven en voor welke niet.
Waarom worden advertenties afgekeurd?
Alle AdWords advertenties die je opstelt worden gecontroleerd door Google, voordat de advertentie wordt weergegeven. Google bekijkt of de advertentie voldoet aan de door hen opgestelde advertentie eisen die je kunt vinden in het advertentiebeleid van Google.
Dit advertentiebeleid heeft Google opgesteld om de bezoeker van de zoekmachine goede advertenties te kunnen laten zien die voldoen aan de wetten en regeltjes die gelden voor de locatie van de bezoeker.
Als je een bestaande advertentie bewerkt of een nieuwe advertentie aanmaakt wordt deze altijd gecontroleerd door Google. Meestal beoordeelt Google de advertentie binnen 1 tot 3 werkdagen, tot die tijd heeft de advertentie de status ‘wordt beoordeeld’. De advertentie wordt pas weergegeven nadat de advertentie is beoordeeld en goedgekeurd.
Beoordeling
Zoals hierboven beschreven beoordeelt Google AdWords de advertentieteksten, urls, zoekwoorden en accountstructuur. Maar waar kijkt Google dan naar? Allereerst kijken zij naar de indeling, bijvoorbeeld hoe de advertentieteksten zijn opgesteld en of deze voldoen aan de gestelde eisen. Google heeft specifieke eisen voor tekstadvertenties, beeldadvertenties en videoadvertenties.
Daarnaast kijkt Google of de inhoud van de advertentie voldoet aan het door hun opgestelde advertentiebeleid en bekijken zij het doel van de advertentie. Er zijn producten of diensten waar niet voor geadverteerd mag worden (bijvoorbeeld tabak).
Goedkeuringsstatus
Google AdWords heeft 6 mogelijke statussen voor advertenties:
Wordt beoordeeld: De advertentie moet nog beoordeeld worden en wordt nog niet weergegeven
Geschikt: De advertentie wordt nog beoordeeld, maar kan al wel op bepaalde pagina’s weergegeven worden
Afgekeurd: Er is een probleem waardoor de advertentie niet kan worden weergegeven
Goedgekeurd (inhoud voor volwassenen): De advertentie is goedgekeurd, maar wordt beperkt weergegeven
Goedgekeurd (niet-gezinsvriendelijk: De advertentie is goedgekeurd, maar wordt beperkt weergegeven
Goedgekeurd (beperkt): De advertentie is goedgekeurd, maar wordt beperkt weergegeven
Goedgekeurd: De advertentie voldoet aan het Advertentiebeleid van Google AdWords
Zorg ervoor dat je advertenties voldoen aan de eisen van Google zodat de advertenties goedgekeurd worden en altijd worden weergeven!
RELATED POSTS
juli 2, 2013 by admin
Ongeldige klikken in Google AdWords
Advertenties binnen Google AdWords worden meestal gecreëerd op basis van CPC. (Kosten per klik). Je betaalt dus alleen voor de advertenties wanneer iemand erop klik...
juli 2, 2013 by admin
Google AdWords Express, hoe werkt het?
Google AdWords wordt door talloze bedrijven en online marketeers ingezet als dé online marketing tool. Voor ieder bedrijf en iedere branche kan er zowel nationaal a...
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!