Toolnation

Over Toolnation.nl

Toolnation is de webwinkel op het gebied van gereedschap. Met ruim 40.000 producten bieden zij een uniek en volledig assortiment van accu en elektrisch gereedschap.

Sinds juni 2012 verzorgt Younify de volledige online marketing en beheren wij de webshop voor Toolnation.
Toolnation was op zoek naar een partij die de volledige online marketing voor hun webshop kon verzorgen om daarmee de groei die zij voor ogen hadden te kunnen behalen of zelfs te overtreffen. Daarnaast was de opdracht eenvoudig: meer omzet, tegen een beter rendement.
Om de doelstellingen voor Toolnation te behalen heeft Younify enerzijds de verkeersbronnen (die op dat moment voor de bezoekers zorgden) geoptimaliseerd en verbeterd. Door middel van conversie optimalisatie op de website, het herbouwen van de AdWords campagnes, het optimaliseren van productfeeds en verbeteren van de emailmarketing, is de omzet sterk gestegen en het rendement verbeterd.
Daarnaast heeft Younify door middel van een doordachte SEO strategie voor een sterke toename in het aantal (organische) bezoekers gezorgd en daarmee een sterke stijging in de organisch omzet gerealiseerd.
Eveneens zijn er een aantal nieuwe verkeersbronnen ingezet om nog meer uit de webshop te halen en in te spelen op de kansen in de markt.

Op dit moment is Younify bezig met de ontwikkeling van een nieuwe webshop voor Toolnation. Deze zal volledig conversie en SEO geoptimaliseerd opgeleverd worden.

Resultaat

Meer omzet, met een beter rendement, dat is het doel. In de afbeelding hieronder zie je de gerealiseerde toename in omzet. Hierbij is 1 juni 2011 – 31 mei 2012 (oranje lijn) vergeleken met 1 juni 2012 – 31 mei 2013 (blauwe lijn). De omzet is in deze periode toegenomen met 113,69%. Zie de afbeelding hieronder:

Ten opzichte van het begin van de samenwerking is

 

Google AdWords resultaten

Eveneens is het rendement sterk verbeterd. De omzet vanuit Google AdWords is gestegen met ruim 80% en het ROI van de AdWords campagnes is met 65,88% verbeterd. Hierbij is de periode 1 juni 2011 – 31 mei 2012 vergeleken met 1 juni 2012 – 31 mei 2013.
In de afbeelding hieronder zijn de AdWords resultaten van juni 2013 ten opzichte van juni 2012 te zien. De omzet is met 479,63% gestegen (zie de afbeelding hieronder) en het rendement is met 221,71% verbeterd.

 

Organische resultaten
Tenslotte is er een duidelijke groei te zien binnen de organische bezoekers. Hierbij is de periode 1 juni 2011 – 31 mei 2012 vergeleken met 1 juni 2012 – 31 mei 2013. De bezoekers zijn met ruim 117% toegenomen, zie de afbeelding hieronder. De omzet is gestegen met 122,37%.