Remarketing met Google Analytics

Google Analytics blijft continue de toepassingen binnen de website updaten. Onlangs hadden we nog een blogartikel geschreven over de nieuwe bèta toepassing ‘snelkoppelingen’. Er zijn de afgelopen tijd vele tools bijgekomen in Google Analytics. Een van deze tools is de handige remarketing tool. In dit blog artikel vertellen we wat meer over de remarketing optie binnen Google Analytics.

Wat is remarketing?

Remarketing biedt de mogelijkheid om advertenties te laten zien aan mensen die jouw website onlangs hebben bezocht. Deze personen hebben hiermee dus aangetoond interesse te hebben in jouw website. Hiermee kun je nog gerichter adverteren op deze gebruikers. Remarketing is een handig en krachtig middel om met de juiste boodschap de juiste mensen aan te spreken.

Remarketing voor het Google Display Netwerk

Via een speciale tool in Google Analytics kun je profiteren van gedetailleerde inzichten over de bezoekers van de website die interesse hebben getoond in jouw producten of diensten. Vervolgens kun je specifiek getargete advertenties, die precies bij hun voorkeuren passen, in het Google Display Netwerk laten zien. Op deze manier kan je op een goede manier zorgen dat deze bezoekers jouw klanten gaan worden.

Waar kun je het vinden?

In Google Analytics kun je op een snelle en eenvoudige manier de klanten vinden waar je naar op zoek was. Je kan kiezen uit lijsten die vooraf zijn opgesteld of je kunt eigen lijsten aan maken. Dit kun je doen door op het tabblad rechts boven in op ‘Beheer’ te klikken. Daar staat vervolgens rechts bovenin de knop ‘Remarketinglijsten’.

Koppelen aan AdWords

De gegevens in de remarketinglijsten tonen de standaard gegevens die je gewend bent van Google Analytics. Dit zijn de weergegeven pagina’s, duur van het bezoek en de behaalde doelen. Als je de standaard lijsten hebt bekeken of als je zelf een lijst hebt opgesteld, kan deze daarna gestuurd worden naar Google AdWords. Hier kun je vervolgens getargete advertenties laten weergeven.

Remarketing in Google Analytics is wederom weer een handige tool binnen de statistiekenwebsite. Met deze tool kun je dus specifiek de juiste doelgroep bereiken welke al eens interesse in jouw website hebben getoond. Het werkt zeer eenvoudig en binnen een paar minuten en klikken heb je direct de juiste lijst met de getargete advertenties. Hiermee maakt Google Analytics wederom de online marketing voor bedrijven steeds weer een stukje gemakkelijker.