In het afgelopen half jaar is Pinterest flink in beweging geweest. In januari kondigde Pinterest al aan dat ze aan het testen waren met een nieuw design. Na veel feedback van haar gebruikers is het vanaf maart mogelijk om over te stappen op de nieuwe look, en binnenkort zullen alle gebruikers automatisch overgaan naar het nieuwe design. In de tussentijd heeft het social media kanaal Pinterest Web Analytics geïntroduceerd en vorige week de zogenaamde rich pins beschikbaar gesteld. In dit blogartikel bespreken we deze nieuwste ontwikkelingen.
Pinterest rich pins
Pinterest heeft als doel om pins meer bruikbaar te maken. Een eerste stap daarin zijn de rich pins, wat simpelweg inhoudt dat pins van meer informatie worden voorzien. Daarnaast wordt het makkelijker om te pinnen, ongeacht waar je bent.
In samenwerking met een aantal grote websites, waaronder eBay en Walmart, wordt informatie toegevoegd aan een drietal categorieën:
– Recepten: informatie over bereidingstijd, ingrediënten en hoeveelheden.;
– Producten: prijs, beschikbaar en waar je het product kan kopen;
– Films: beoordelingen, acteurs en meer.
Een product krijgt nu dus een link naar een partij die dat product verkoopt. Vermoedelijk wordt dit een toekomstig verdienmodel voor Pinterest door bedrijven te laten betalen voor een klik via deze link. Dit is slechts een gerucht en voorlopig is Pinterest nog helemaal gratis, en…volop in ontwikkeling!
Wat is er dan nog meer nieuw?
Naast een groot aantal kleine wijzigingen als gevolg van de nieuwe lay-out heeft Pinterest Web Analytics geïntroduceerd. De functionaliteit van de tool is nog standaard, maar het is een handige tool om inzicht te krijgen welke pins wel en niet werken. Pinterest Web Analytics geeft je inzicht in hoeveel mensen vanaf je website afbeeldingen zien, pinnen en klikken. Daarnaast laat de tool je zien welke pins de meeste repins opleveren, door wie en wat mensen daarnaast pinnen. Al met al zeer nuttige informatie wanneer je actief bent op Pinterest. Om gebruik te kunnen maken van Pinterest Web Analytics dien je wel eerst je website geverifieerd te hebben en je dient geswitcht te zijn naar de nieuwe look.
Conclusie
Terwijl Pinterest al veel gebruikt wordt in Nederland, is het bedrijf nog steeds volop in ontwikkelingen. Afhankelijk van de branche waarin je je als bedrijf begeeft belooft Pinterest een steeds waardevoller kanaal te worden binnen je online marketing strategie met de introductie van het rich pins, web analytics en het nieuwe design.
RELATED POSTS
augustus 13, 2013 by admin
Is jouw branche saai? Gebruik Instagram om je bedrijf op te laten vallen
Een veel voorkomende misvatting over Instagram is dat het alleen werkt voor merken die fysieke producten verkopen. Deze populaire...
juli 3, 2013 by admin
3 tips voor een Facebook Cover foto voor je bedrijf
De Facebook cover foto van je bedrijf is het gezicht van je bedrijf op Facebook, een onli...
Notice: This site uses cookies that allow the site to run smoothly and provide the best possible user experience, as well as to measure site usage, analyze various activities on the site, in order to improve the site and in order to improve your experience on this site. Customer experience information can be shared with third parties such as analytics partners. Please adjust your preferences for the different purposes of using cookies in the "Settings" and visit the "Cookies Policy" for more information how and why cookies are used on this website.
X
Alles over de Magento 2 - Bol.com plugin en succesvol verkopen op bol.com.
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!