Afgelopen week heeft Google een nieuwe tool gelanceerd voor het Display Netwerk. In dit blogitem bekijken we wat we van deze tool kunnen verwachten en hoe we deze kunnen inzetten binnen de online marketing campagnes.
Het kennen van je publiek en vervolgens het bereiken van het gewenste publiek zijn vrijwel de twee meest belangrijke vereisten voor het opzetten van een goede campagne binnen het Display Netwerk van Google. Afgelopen week heeft Google een nieuwe tool toegevoegd aan Google AdWords die je hierbij kan helpen.
AdWords Display Planner
AdWords Display Planner is een van de nieuwe tools die Google afgelopen week gelanceerd heeft. Deze nieuwe tool biedt targeting ideeën en advertentiegroep ideeën om de weergaven binnen het Display Netwerk te verbeteren. Binnen de tool kun je aangeven waar de klant in geïnteresseerd is, op welk land en welke taal je target en de bijbehorende landingspagina. Vervolgens krijg je een overzicht van de doelgroep (leeftijd en geslacht) en targeting en advertentiegroep ideeën met daarbij het aantal geschatte vertoningen en cookie bereik, de relevantie en de geschatte kosten per klik (gebaseerd op het verleden). Zie de afbeelding hieronder:
De targeting en advertentiegroep ideeën omvatten trefwoorden, interesses, onderwerpen, website plaatsingen, mobiele apps, video’s en doelgroepen. Aan de hand van de ideeën en de inschatting van de doelgroep die Google geeft kun je de uiteindelijke plaatsingen voor je campagne kiezen en daarmee de gewenste doelgroep bereiken.
Onder ‘Your plan’ aan de rechter zijkant kun je een eigen ontwerp gaan opbouwen voor een nieuwe campagne, door het toevoegen van advertentiegroep ideeën of targeting ideeën. Hier kun je ook direct zien hoe de doelgroep er uitziet (leeftijd en geslacht) en hoe groot het bereik van de campagne is. Dit plan kun je vervolgens opslaan en toevoegen aan je account.
De tool is beschikbaar in de VS en de komende weken zal de tool wereldwijd uitgerold worden. Je kunt de Display planner terugvinden binnen Google AdWords onder het tabblad ‘Hulpprogramma’s en analyse’.
Demographic Performance Reports
Daarnaast heeft Google de rapporten onder Display Netwerk uitgebreid met rapporten voor leeftijd en geslacht. Deze rapporten zijn terug te vinden onder het tabblad ‘Display Netwerk’. Door middel van deze gegevens kun je eenvoudig zien of je advertenties het beste werken voor een bepaalde leeftijdsgroep en welke advertenties beter scoren bij mannen of vrouwen.
Met deze informatie kun je snel zien bij welk publiek de advertenties de meeste klikken opleveren of het beste converteren. Ook kun je op basis van deze gegevens wijzigingen in plaatsingen aanbrengen en biedingen aanpassingen voor het optimaliseren van de campagnes.
De uitgebreide demografische rapporten zijn wereldwijd beschikbaar.
RELATED POSTS
augustus 9, 2013 by admin
Google AdWords Test met nieuwe drop-down ad extensie in VS
[younify_button caption="Contact" url="/contact" title="Contact over online marketing?" text="Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden"]
In de VS is Google bezig...
juli 2, 2013 by admin
Adverteren met productadvertenties!
Sinds februari is er veel verandert binnen Google Shopping (de productenzoekmachine van Google). In dit blogitem laten we zien wat de (nieuwe) mogelijkheden zijn van...
Notice: This site uses cookies that allow the site to run smoothly and provide the best possible user experience, as well as to measure site usage, analyze various activities on the site, in order to improve the site and in order to improve your experience on this site. Customer experience information can be shared with third parties such as analytics partners. Please adjust your preferences for the different purposes of using cookies in the "Settings" and visit the "Cookies Policy" for more information how and why cookies are used on this website.
X
Alles over de Magento 2 - Bol.com plugin en succesvol verkopen op bol.com.
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!