fbpx Younify | Nieuwe locatie targeting opties in AdWords

Nieuwe locatie targeting opties in AdWords

Goed nieuws voor bedrijven die AdWords gebruiken voor de internationale markt. Er zijn nu namelijk betere locatie targeting opties in AdWords beschikbaar. Dit geldt voor Canada, de Verenigde Staten en 9 andere landen. Dit biedt weer nieuwe opties voor internationale online marketeers.

Locatie targeting Canada & de Verenigde Staten

In Canada is het nu mogelijk om in AdWords te targeten op de eerste 3 cijfers van de postcodes. De postcodecijfers leiden naar een specifiek geografisch gebied. Dit maakt het mogelijk dat online marketeers specifiek kunnen coördineren en hiermee gemakkelijker de doelgroep kunnen bereiken. Deze targeting optie was voorheen alleen mogelijk voor de Verenigde Staten en nu dus ook voor Canada. In de Verenigde Staten is het nu als enigste land mogelijk om via DMA te targeten. DMA staat voor Designated Marketing Area, wat de aangewezen marketing gebieden betekent. Hiermee zullen online marketeers in staat zijn om specifieke media markten op te sporen.

Targeting voor steden en gebieden

In 9 andere landen maakt AdWords nu targeting voor steden en gebieden mogelijk. Dit geldt voor:
België (stad),
Bulgarije (stad en gebied),
Denemarken (stad),
India (stad),
Roemenië (stad en gebied),
Zweden (gebied en stad),
Taiwan (stad),
Vietnam (stad).

Deze targeting optie is in Nederland al mogelijk. Locatie extensies, waarmee adverteerders hun dichtstbijzijnde locatie en telefoonnummer kunnen weergeven, samen met een advertentie in het zoeknetwerk weer te geven, zal nu beschikbaar zijn in 6 nieuwe landen. Dit zijn: België, Denemarken, Ierland, India, Zweden en Taiwan.

Wat betekent dit voor online marketeers?

Online marketeers van internationale bedrijven hebben nu de mogelijkheid om specifieker in het buitenland te targeten. Dus als jouw bedrijf ook doelgroepen in bijvoorbeeld België en Denemarken heeft, dan zijn er nu betere mogelijkheden om je prestaties te analyseren met behulp van het AdWords geografisch rapport. Hieruit zou bijvoorbeeld kunnen komen dat bepaalde steden zorgen voor een hoge conversie en andere steden weer niet. Aan de hand van deze gegevens kan je overwegen om aanvullende campagnes te creëren die specifiek gericht zijn op die bepaalde steden. De volgende stap is om je lokale verkooplocaties te tonen in elke stad. Hiermee wordt het bedrijf meer als lokaal bedrijf weergegeven. Als gevolg hiervan kunnen er meer klikken, conversies en bezoeken ontstaan. Deze optie was in Nederland al mogelijk, maar door deze uitbreiding maakt Google AdWords internationale online marketing ook steeds wat makkelijker.

X