Goed nieuws voor bedrijven die AdWords gebruiken voor de internationale markt. Er zijn nu namelijk betere locatie targeting opties in AdWords beschikbaar. Dit geldt voor Canada, de Verenigde Staten en 9 andere landen. Dit biedt weer nieuwe opties voor internationale online marketeers.
Locatie targeting Canada & de Verenigde Staten
In Canada is het nu mogelijk om in AdWords te targeten op de eerste 3 cijfers van de postcodes. De postcodecijfers leiden naar een specifiek geografisch gebied. Dit maakt het mogelijk dat online marketeers specifiek kunnen coördineren en hiermee gemakkelijker de doelgroep kunnen bereiken. Deze targeting optie was voorheen alleen mogelijk voor de Verenigde Staten en nu dus ook voor Canada. In de Verenigde Staten is het nu als enigste land mogelijk om via DMA te targeten. DMA staat voor Designated Marketing Area, wat de aangewezen marketing gebieden betekent. Hiermee zullen online marketeers in staat zijn om specifieke media markten op te sporen.
Targeting voor steden en gebieden
In 9 andere landen maakt AdWords nu targeting voor steden en gebieden mogelijk. Dit geldt voor:
België (stad),
Bulgarije (stad en gebied),
Denemarken (stad),
India (stad),
Roemenië (stad en gebied),
Zweden (gebied en stad),
Taiwan (stad),
Vietnam (stad).
Deze targeting optie is in Nederland al mogelijk. Locatie extensies, waarmee adverteerders hun dichtstbijzijnde locatie en telefoonnummer kunnen weergeven, samen met een advertentie in het zoeknetwerk weer te geven, zal nu beschikbaar zijn in 6 nieuwe landen. Dit zijn: België, Denemarken, Ierland, India, Zweden en Taiwan.
Wat betekent dit voor online marketeers?
Online marketeers van internationale bedrijven hebben nu de mogelijkheid om specifieker in het buitenland te targeten. Dus als jouw bedrijf ook doelgroepen in bijvoorbeeld België en Denemarken heeft, dan zijn er nu betere mogelijkheden om je prestaties te analyseren met behulp van het AdWords geografisch rapport. Hieruit zou bijvoorbeeld kunnen komen dat bepaalde steden zorgen voor een hoge conversie en andere steden weer niet. Aan de hand van deze gegevens kan je overwegen om aanvullende campagnes te creëren die specifiek gericht zijn op die bepaalde steden. De volgende stap is om je lokale verkooplocaties te tonen in elke stad. Hiermee wordt het bedrijf meer als lokaal bedrijf weergegeven. Als gevolg hiervan kunnen er meer klikken, conversies en bezoeken ontstaan. Deze optie was in Nederland al mogelijk, maar door deze uitbreiding maakt Google AdWords internationale online marketing ook steeds wat makkelijker.
RELATED POSTS
augustus 9, 2013 by admin
Google AdWords Test met nieuwe drop-down ad extensie in VS
[younify_button caption="Contact" url="/contact" title="Contact over online marketing?" text="Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden"]
In de VS is Google bezig...
juli 3, 2013 by admin
Nieuwe tool binnen Google AdWords
Afgelopen week heeft Google een nieuwe tool gelanceerd voor het Display Netwerk. In dit blogitem bekijken we wat we van deze tool kunnen verwachten en hoe we deze ku...
Notice: This site uses cookies that allow the site to run smoothly and provide the best possible user experience, as well as to measure site usage, analyze various activities on the site, in order to improve the site and in order to improve your experience on this site. Customer experience information can be shared with third parties such as analytics partners. Please adjust your preferences for the different purposes of using cookies in the "Settings" and visit the "Cookies Policy" for more information how and why cookies are used on this website.
X
Alles over de Magento 2 - Bol.com plugin en succesvol verkopen op bol.com.
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!