In dit blogitem zullen wij iets meer vertellen over het gebruik van labels binnen Google AdWords.
Introductie
Met labels binnen Google AdWords kun je je account indelen in verschillende groepen, en vandaar uit gemakkelijk gegevens filteren en rapporteren. Je kunt labels gebruiken voor campagnes, advertentiegroepen en zoekwoorden. Lees een uitgebreide introductie over de labels binnen Google AdWords in ons vorige blogitem!
Labelrapporten
Labelrapporten maken het gemakkelijk om verschillende aangepaste categorieën (d.m.v. labels) met elkaar te vergelijken of om bijvoorbeeld prestaties van een specifieke groep te kunnen bekijken.
Je kunt vier soorten labelrapporten uitvoeren (voor campagnes, advertentiegroepen, advertenties en zoekwoorden). Je kunt deze rapporten vinden onder het tabblad ‘dimensies’ en bij weergeven kiezen voor ‘labels’. Vervolgens kun je aangeven of je de labelgegevens per zoekwoord, advertentie, advertentiegroep of campagne wil weergegeven. In de tabel met statistieken worden de gegevens dan per label weergegeven op het niveau dat je hiervoor gekozen hebt.
De laatste rij met gegevens geeft alle items weer die niet gelabeld zijn. Hierdoor kun je ook een vergelijking maken tussen gelabelde en niet gelabelde gegevens. Deze rij is bijzonder handig als je binnen een AdWords campagne voor kleding bijvoorbeeld merk producten met producten zonder merknaam wilt vergelijken. De producten met merknaam geef je een label en de andere zoekwoorden kun je vinden in de bovengenoemde rij en hoef je dus niet allemaal een label te geven.
Labels beheren
Je kunt de labels op verschillende manieren beheren. Allereerst kun je labels aanmaken, verwijderen of toevoegen op de tabbladen campagnes, advertentiegroepen, advertenties en zoekwoorden. Voor uitgebreide opties kun je naar ‘labels beheren’ gaan. Zie de afbeelding hieronder:
Onder ‘labels beheren’ kun je ook de namen, beschrijvingen en kleur van de labels bewerken. Als je de labels wilt bewerken kun je klikken op het gekleurde vierkant bij het label of op de naam van het label. Vervolgens krijg je een pop-upvenster te zien en kun je de naam aanpassen of een andere kleur selecteren.
Door middel van het gebruik van labels kun je het maken van rapporten en vergelijkingen vereenvoudigen! Probeer het uit, en als er vragen zijn, wij helpen graag!
RELATED POSTS
juli 2, 2013 by admin
Ongeldige klikken in Google AdWords
Advertenties binnen Google AdWords worden meestal gecreëerd op basis van CPC. (Kosten per klik). Je betaalt dus alleen voor de advertenties wanneer iemand erop klik...
juli 2, 2013 by admin
Google AdWords Express, hoe werkt het?
Google AdWords wordt door talloze bedrijven en online marketeers ingezet als dé online marketing tool. Voor ieder bedrijf en iedere branche kan er zowel nationaal a...
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!