Nieuwe labels binnen Google AdWords

In dit blogitem zullen wij iets meer vertellen over het gebruik van labels binnen Google AdWords.

Introductie

Met labels binnen Google AdWords kun je je account indelen in verschillende groepen, en vandaar uit gemakkelijk gegevens filteren en rapporteren. Je kunt labels gebruiken voor campagnes, advertentiegroepen en zoekwoorden. Lees een uitgebreide introductie over de labels binnen Google AdWords in ons vorige blogitem!

Labelrapporten

Labelrapporten maken het gemakkelijk om verschillende aangepaste categorieën (d.m.v. labels) met elkaar te vergelijken of om bijvoorbeeld prestaties van een specifieke groep te kunnen bekijken.

Je kunt vier soorten labelrapporten uitvoeren (voor campagnes, advertentiegroepen, advertenties en zoekwoorden). Je kunt deze rapporten vinden onder het tabblad ‘dimensies’ en bij weergeven kiezen voor ‘labels’. Vervolgens kun je aangeven of je de labelgegevens per zoekwoord, advertentie, advertentiegroep of campagne wil weergegeven. In de tabel met statistieken worden de gegevens dan per label weergegeven op het niveau dat je hiervoor gekozen hebt.

De laatste rij met gegevens geeft alle items weer die niet gelabeld zijn. Hierdoor kun je ook een vergelijking maken tussen gelabelde en niet gelabelde gegevens. Deze rij is bijzonder handig als je binnen een AdWords campagne voor kleding bijvoorbeeld merk producten met producten zonder merknaam wilt vergelijken. De producten met merknaam geef je een label en de andere zoekwoorden kun je vinden in de bovengenoemde rij en hoef je dus niet allemaal een label te geven.

Labels beheren

Je kunt de labels op verschillende manieren beheren. Allereerst kun je labels aanmaken, verwijderen of toevoegen op de tabbladen campagnes, advertentiegroepen, advertenties en zoekwoorden. Voor uitgebreide opties kun je naar ‘labels beheren’ gaan. Zie de afbeelding hieronder:

Onder ‘labels beheren’ kun je ook de namen, beschrijvingen en kleur van de labels bewerken. Als je de labels wilt bewerken kun je klikken op het gekleurde vierkant bij het label of op de naam van het label. Vervolgens krijg je een pop-upvenster te zien en kun je de naam aanpassen of een andere kleur selecteren.

Door middel van het gebruik van labels kun je het maken van rapporten en vergelijkingen vereenvoudigen! Probeer het uit, en als er vragen zijn, wij helpen graag!