Nieuwe filteropties Google Analytics

Een van de mogelijkheden die je in Google Analytics hebt is het creëren van filters,
waarmee je je kunt richten op een specifieke doelgroep door andere doelgroepen uit te sluiten binnen een profiel.

Filters kunnen gemaakt worden voor verschillende kenmerken van bezoekers, maar er ontbraken nog een aantal filters. Vooral op het gebied van mobiel verkeer en verkeer vanuit social media waren er nog weinig filters beschikbaar.

Google speelt hierop in door het toevoegen van onderstaande nieuwe filteropties:

Mobiel

  • Mobiel apparaat?
  • Tablet?
  • Merknaam mobiel
  • Modelnaam mobiel
  • Marketingnaam voor mobiel
  • Mobile pointing method
  • Mobiel met QWERTY keyboard?
  • Mobiel met NFC support?
  • Mobiel met cellular radio?
  • Mobiel met wifi?
Social
  • Social netwerk
  • Social action
  • Social action target
Inhoud & Verkeer
  • Hit type: (pagina, social, transactie, etc.)
  • Internal search term
  • Internal search type
Doelgroep / Gebruikers
  • Browserformaat
  • IP version
E-commerce
  • Local currency code

Gebruik deze filters om je data analyse te verbeteren en specifiekere online marketing rapporten te kunnen maken. Vergeet niet om altijd een profiel zonder filters te behouden, zodat je in altijd alle data als back-up beschikbaar hebt.