Mobiele website versus mobiele applicatie, welke is het beste voor jouw organisatie?
Google topman Andy Rubin wist ons enkele maanden geleden te melden dat er maar liefst 900.000 Android toestellen (tablets en smartphones) per dag werden geactiveerd. Dit cijfer is alleen gebaseerd op Android, laat staan met alle andere besturingssystemen erbij!
Dat een website hand in hand gaat met een bedrijf staat al enkele jaren buiten kijf. Een mobiele website of zelfs een app hebben veel bedrijven nog niet bij stil gestaan! Wat zijn de verschillen en wat is nou beter, een app of een mobiele website?
Voordat we de voordelen van een mobiele website en een applicatie kunnen beschrijven, is het belangrijk de belangrijkste verschillen tussen deze twee te weten.
Een mobiele website is in het algemeen hetzelfde als een ‘normale website’ welke je in de browser opent. Het grote verschil is dat de mobiele website speciaal ontworpen is voor kleine handheld schermen en touch-screen mogelijkheden.
Wat is beter? Een app of een mobiele website?
Als je moet beslissen of je een app of een mobiele website wilt, hangt de keuze van je doel af. Als je een interactief product bouwt is een app waarschijnlijk een betere optie. Is je doel om mobiel-vriendelijke content aan een zo breed mogelijk publiek aan te bieden is een mobiele website waarschijnlijk een betere keuze.
In sommige gevallen kom je tot de conclusie dat je voor beiden moet gaan.
Voordelen van een mobiele website versus een app
Enkele voordelen van een mobiele website afgewogen tegen een applicatie;
Direct beschikbaar: mobiele websites zijn direct beschikbaar op de diverse browsers (besturingssysteem onafhankelijk), een applicatie moet gedownload en geïnstalleerd worden.
Compatibiliteit: Mobiele websites zijn besturingssysteem onafhankelijk. Applicaties vereisen verschillende versies voor compatibiliteit op de diverse merken telefoons.
Onderhoudsvriendelijk: Websites zijn makkelijk te onderhouden en applicaties vereisen veel meer werk om wijzigingen, in bijvoorbeeld design, door te voeren.
Vindbaar: Mobiele websites worden snel geïndexeerd in bijvoorbeeld Google, bij applicaties is dit lastiger.
Delen: Een mobiele website URL is snel te delen met anderen, een applicatie heeft deze ‘deel’ functie niet.
Tijd en kosten: Een mobiele applicatie ontwikkelen kost veel meer tijd dan een mobiele website. Bij een mobiele applicatie worden er vaak meerdere versies voor verschillende besturingssystemen ontwikkeld.
Conclusie
Als je doel is om een breed publiek aan te spreken welke gemakkelijk content kan delen is een mobiele website interessant. Als je doel is om interactie met de doelgroep te krijgen waarbij de applicatie meer als een computerprogramma dienst doet, is een applicatie meer geschikt.
RELATED POSTS
april 2, 2024 by Luka Markovic
Hyvä Checkout: De Sleutel voor een Hogere Conversie en een Verbeterde Gebruikerservaring
Hyvä Checkout: De Sleutel voor een Hogere Conversie en een Verbeterde Gebruikerservaring
Als Magent...
november 20, 2023 by Luka Markovic
Google’s nieuwe metriek: hoe u uw Magento webshop kunt optimaliseren voor INP
In de huidige competitieve wereld van de e-commerce betekent voorblijven dat je je voortdurend moet aanpassen aan nieuwe statistieken...
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!