Maxifleur

Maxifleur is marktleider op het gebied van kunstplanten. Omdat de online markt steeds belangrijker wordt binnen de branche, heeft Maxifleur er voor gekozen om de online marketing bij Younify neer te leggen. Om de positie van Maxifleur te verstevigen zijn er verschillende onderdelen binnen de online marketing ingezet.

Zo is aan het begin van het traject de volledige webshop geoptimaliseerd voor Google en zijn de AdWords campagnes volledig herbouwd. In de afgelopen maanden zijn de AdWords campagnes voortdurend geoptimaliseerd, mede naar aanleiding van de vele nieuwe mogelijkheden die Google gelanceerd heeft. Hierbij wordt er zowel aandacht besteed aan het verbeteren van de omzet als het verbeteren van het rendement van de campagne.

Vanaf het begin van het traject is er ook veel aandacht besteed aan linkbuilden. Hierdoor is de autoriteit van de webshop voor Google gestegen, met als resultaat dat er vele interessante zoektermen in de bovenste posities van Google terecht zijn gekomen. Bovendien wordt er, aangezien Google regelmatig aanpassingen aan het algoritme van haar zoekmachine doet, continu kritisch naar de ingezette strategie gekeken. Dit zorgt ervoor dat de bemachtigde posities niet verloren gaan.

Resultaat

In de afgelopen maanden is zowel aandacht besteed aan verbetering van de omzet als aan verbetering van het rendement. Dit heeft er bijvoorbeeld voor gezorgd dat het conversiepercentage met ruim 15% is gestegen. Daarnaast zijn er door de SEO werkzaamheden ook veel mooie posities binnen Google gehaald. Dit is bijvoorbeeld terug te zien aan de resultaten op kunstplanten:

 

maxifleur google resultaat