Hoe kun je Google Plus inzetten om je rankings in Google te verbeteren?
Uit een eerder onderzoek van The Nielsen Company is gebleken dat aanbevelingen die mensen aan elkaar doen een belangrijke invloed heeft op het aankoopgedrag.
Met deze gegevens is Google begonnen met een Google+ profiel, waarmee content gekoppeld kan worden aan een persoon. Deze content kan worden gewaardeerd door bezoekers van Google Plus. Met namen mensen in jouw omgeving zullen jouw content beoordelen. Heb je veel goede gewaardeerde content dan kan dit resulteren in een hogere ranking en indirect in meer aankopen en betere ROI.
Maar wat moet ik doen?
1. Bouw een Personal Brand
Social Media is erg belangrijk geworden in de digitale wereld, want content wordt gekoppeld aan personen. Je aanwezigheid op social media platformen als Facebook, Twitter, Google+ en LinkedIn levert een bijdrage aan de Personal Branding. Daarbij geldt wel dat je kwalitatieve blogs moet schrijven, zodat de mensen die het lezen en waarderen. Hiermee bouw je een vertrouwd netwerk op.
2. Koppel je blogs met de Google Auteurschap
Door uw blogs te koppelen aan Google+, verschijnt uw profiel elke keer wanneer er een artikel wordt geplaatst. Je netwerk zal vanzelf groeien, omdat andere personen uw persoonlijke profiel ook bekijken. Daarnaast versterkt een kwalitatieve blogartikel ook het verkeer naar je profiel. Vergeet hierbij niet links naar je website in de blogitems op te nemen.
3. Gebruik dagelijks Google+
Het vergt wel enorm veel inspanning om dagelijks bezig te houden met Google+, maar het loont uiteindelijk wel.
4. Maak gebruik van Tools om interactie te vinden met personen die je branche sterk beïnvloeden.
Identificeer eerst de belangrijkste personen in branche met tools als FollowerWonk, Topsy en FindPeopleOnPlus, welke zeer geschikt zijn hiervoor. Probeer niet te overdreven contact te zoeken met deze personen, maar deel zo af en toe content. Na een verloop van tijd zal de interactie vanuit beide richtingen komen. Personen met een bereik van meer dan +10.000 volgers dragen een enorme bijdrage aan de score van het account.
5. Kwalitatieve schrijvers loont
Het schrijven van een goed blogartikel is niet zo makkelijk als vele mensen denken. De kwaliteit van een blogartikel staat boven de kwantiteit. Je kunt overwegen een extern persoon in te schakelen die voor jouw blogartikelen schrijft.
6. Persoonlijk contact met personen uit uw netwerk
Probeer ook persoonlijk contact te zoeken met mensen uit je netwerk. Dit vergt misschien veel tijd, maar zo bouw je ook een goede relatie op. Een contact die je vertrouwd gaat immers niet zomaar weg.
Kortom een juiste inzet van social media als Google+ kan op verschillende manieren, indien op de juiste manier ingezet, een positieve invloed op je online marketing resultaat hebben.
RELATED POSTS
augustus 13, 2013 by admin
Is jouw branche saai? Gebruik Instagram om je bedrijf op te laten vallen
Een veel voorkomende misvatting over Instagram is dat het alleen werkt voor merken die fysieke producten verkopen. Deze populaire...
juli 3, 2013 by admin
3 tips voor een Facebook Cover foto voor je bedrijf
De Facebook cover foto van je bedrijf is het gezicht van je bedrijf op Facebook, een onli...
Notice: This site uses cookies that allow the site to run smoothly and provide the best possible user experience, as well as to measure site usage, analyze various activities on the site, in order to improve the site and in order to improve your experience on this site. Customer experience information can be shared with third parties such as analytics partners. Please adjust your preferences for the different purposes of using cookies in the "Settings" and visit the "Cookies Policy" for more information how and why cookies are used on this website.
X
Alles over de Magento 2 - Bol.com plugin en succesvol verkopen op bol.com.
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!