Google AdWords Test met nieuwe drop-down ad extensie in VS

[younify_button caption=”Contact” url=”/contact” title=”Contact over online marketing?” text=”Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden”]
In de VS is Google bezig met het testen van een nieuwe ad extensie.

Deze “I Am Looking For”-extensie geeft de gebruiker een drop-down menu met links naar specifieke gedeeltes van de website van een adverteerder.

In het onderstaande screenshot is te zien dat zowel de normale sitelinks als de nieuwe drop-down ad extensie worden gebruikt in één advertentie, zodat gebruikers extra veel opties hebben om te vinden wat ze zoeken op de betreffende site.

adwords-i-am-looking-for-extension

Google heeft middels een woordvoerder aangegeven dat de bètaversie van de extensie nu in VS wordt getest. De woordvoerder gaf het volgende statement: “Ad extensies, zoals telefoonnummers, afbeeldingen en ratings, geven mensen extra informatie om te vinden wat ze zoeken. Op dit moment testen we een drop-down extensie om het makkelijker te maken om snel te navigeren door een specifieke, relevante sectie van de website van de adverteerder.”

Op dit moment is er nog geen informatie beschikbaar over de voorlopige resultaten van de test en wat de daadwerkelijke invloed op de CTR van advertenties met deze extensie is. Voor de toekomst is dit echter een interessante ontwikkeling om in de gaten te blijven houden.

Bron: SearchEngineLand