Eisen voor advertentieteksten Google AdWords deel 2

Dit blogitems is het vervolg op het vorige blogitem over de eisen die Google stelt aan de advertenties binnen Google AdWords. Zorg ervoor dat je advertenties aan deze eisen voldoen, om advertentie afkeuringen te voorkomen.

Hoofdlettergebruik

Google accepteert geen advertentieteksten waar overmatig vaak hoofdletters in voorkomen. Hoofdletters worden alleen geaccepteerd als:

  • De eerste letter aan het begin van een nieuwe zin
  • Beginletter van ieder woord (Bijvoorbeeld: Wij Helpen U Met Uw Online Marketing)
  • Na de slash in de zichtbare URL (bijvoorbeeld: www.younify.nl/Online-Marketing). Het eerste deel voor de slash wordt altijd in kleine letters getoond.
  • Bedrijfsnaam of productnaam (bijvoorbeeld Younify of AdWords)
  • Initialen, landcodes, valuta afkortingen of couponcodes

Interpunctie en symbolen

Google AdWords stelt ook regels met betrekking tot het gebruik van interpunctie en symbolen. Je mag binnen de advertentie niet onnodig vaak en veel symbolen, cijfers of letter gebruiken. Interpuntie wordt alleen toegestaan als het gebruik ervan noodzakelijk is. Interpuntie die gebruikt wordt om meer aandacht te trekken heeft een grote kans om afgekeurd te worden.

Een aantal belangrijke punten over interpuntie:

  • In de titel van een advertentie mag je geen uitroepteken gebruiken
  • Herhalingen die overbodig zijn worden door Google afgekeurd (Bijvoorbeeld: Online marketing!!!)
  • Je mag binnen de twee beschrijvingsregels in het totaal 1 uitroepteken gebruiken. Als je meer dan 1 uitroepteken gebruikt keurt Google de advertentie af.
  • Cijfers mogen gebruikt worden in plaats van letters, bijvoorbeeld bij 1e in plaats van eerste)
  • Je mag een sterretje (*) gebruiken om aan te dat er algemene voorwaarden van toepassing zijn.

Spatiëring

In de tekstadvertenties moet en mag je de spatie alleen gebruiken waar deze voor bedoeld is. Je dient een spatie te plaatsen tussen woorden en na interpunctie. Er mogen geen extra spaties gebruikt worden om bijvoorbeeld de aandacht te trekken (e v o w o r k s). Ook mogen er niet te veel spaties gebruikt worden waardoor de tekst niet meer goed leesbaar is. Extra spaties rond leestekens worden wel goedgekeurd (bijvoorbeeld internetbureau , online marketing , Arnhem).

De advertenties kunnen afgekeurd worden als je geen spatie plaats tussen de woorden (bijvoorbeeld: hetbeste internetbureau,vanNL).

Als je een URL wilt gebruiken binnen de advertentietekst hoef je geen spaties te gebruiken.

Herhalingen

Wij raden het af om veel herhalingen van woorden of zinsdelen te gebruiken (bijvoorbeeld gratis, gratis, gratis). Vaak worden de advertenties met dubbele woorden achter elkaar of advertenties met dubbel zinsdelen achter elkaar door Google afgekeurd.