Wat zijn de duurste Adwords woorden?

Belangrijk voor elke campagne in Google AdWords zijn de zoekwoorden die worden gekozen. Er kan een enorm verschil bestaan tussen tussen de kosten die bij een klik op een zoekwoord betaald moeten worden. In dit artikel bespreken we de top 10 duurste Adwords woorden.

Wat zijn de hoogste kosten per klik die betaald worden?

Ongeveer een half jaar geleden is er een onderzoek gedaan naar de categorieën binnen Google AdWords waar de hoogste kosten per klik betaald moeten worden. Bovendien staat er bij elke categorie vermeld hoe hoog de kosten per klik van het hoogste zoekwoorden zijn. De resultaten van dit onderzoek zijn in de onderstaande tabel terug te vinden. Het gaat hierbij om een Amerikaanse onderzoek en de kosten per klik worden daarom vermeld in Dollars.

1. Verzekering: $ 54,91 (met zoekwoorden zoals “buy car insurance online” en “auto insurance price quotes”)

2. Leningen: $  44,28 (met zoekwoorden zoals  “consolidate graduate student loans” en “cheapest homeowner loans”)

3. Hypotheek: $ 47,12 (met zoekwoorden zoals “refinanced second mortgages” en “remortgage with bad credit”)

4. Recht:  $ 47,07 (met zoekwoorden zoals “injury lawyer” en “criminal defense lawyer”)

5. Krediet:  $ 36,06 (met zoekwoorden zoals “home equity line of credit” en “bad credit home buyer”)

6. Advocaat: $ 42,51  (met zoekwoorden zoals “personal injury lawyer” en “criminal defense lawyer”)

7. Donatie:  $ 42,02 (met zoekwoorden zoals “car donation centers” en donating a used car”)

8. Opleiding: $  40,61 (met zoekwoorden zoals “criminal justice degrees online” en psychology bachelors degree online”)

9. Hosting: $ 31,91 (met zoekwoorden zoals “ms exchange” en “managed webhosting solution”)

10. Eis: $ 45.51 (Met zoekwoorden zoals “personal injury claim” en “accident claims no win no fee”)

Laat je niet afschrikken

De bovenstaande kosten per klik zijn natuurlijk erg hoog, maar laat je hierdoor niet afschrikken. Zouden we een lijstje maken met de laagste kosten per klik dan zouden de bedragen maximaal op een paar cent uitkomen.

Het gaat hier dan ook om extreme gevallen. In de bovenstaande categorieën is de concurrentie enorm hoog, maar kunnen de leads die uiteindelijk worden binnengehaald ook een hoge waarde hebben.

Invloed van de kwaliteitsscore

Naast de kosten die andere betalen speelt ook de kwaliteitsscore die aan een zoekwoord wordt toegekend een belangrijke rol om de kosten per klik te betalen. Hoe hoger de kwaliteitsscore van een zoekwoord is, hoe lager de kosten per klik die betaald moeten worden.  De kwaliteitsscore wordt beïnvloed door onder andere de CTR, de kwaliteitswet van de bestemmingspagina en de relevantie van het zoekwoord ten opzichte van de advertentie.

Uiteindelijk is het belangrijk om een zo laag mogelijke kosten per klik te betalen. Het kan veel tijd kosten om dit goed te optimaliseren. Veel bedrijven kiezen er dan ook voor hun AdWords campagnes uit te besteden.