Belangrijk voor elke campagne in Google AdWords zijn de zoekwoorden die worden gekozen. Er kan een enorm verschil bestaan tussen tussen de kosten die bij een klik op een zoekwoord betaald moeten worden. In dit artikel bespreken we de top 10 duurste Adwords woorden.
Wat zijn de hoogste kosten per klik die betaald worden?
Ongeveer een half jaar geleden is er een onderzoek gedaan naar de categorieën binnen Google AdWords waar de hoogste kosten per klik betaald moeten worden. Bovendien staat er bij elke categorie vermeld hoe hoog de kosten per klik van het hoogste zoekwoorden zijn. De resultaten van dit onderzoek zijn in de onderstaande tabel terug te vinden. Het gaat hierbij om een Amerikaanse onderzoek en de kosten per klik worden daarom vermeld in Dollars.
1. Verzekering:$ 54,91 (met zoekwoorden zoals “buy car insurance online” en “auto insurance price quotes”)
2. Leningen:$ 44,28 (met zoekwoorden zoals “consolidate graduate student loans” en “cheapest homeowner loans”)
3. Hypotheek:$ 47,12 (met zoekwoorden zoals “refinanced second mortgages” en “remortgage with bad credit”)
4. Recht:$ 47,07 (met zoekwoorden zoals “injury lawyer” en “criminal defense lawyer”)
5. Krediet: $ 36,06 (met zoekwoorden zoals “home equity line of credit” en “bad credit home buyer”)
6. Advocaat: $ 42,51 (met zoekwoorden zoals “personal injury lawyer” en “criminal defense lawyer”)
7. Donatie:$ 42,02 (met zoekwoorden zoals “car donation centers” en donating a used car”)
8. Opleiding:$ 40,61 (met zoekwoorden zoals “criminal justice degrees online” en psychology bachelors degree online”)
9. Hosting:$ 31,91 (met zoekwoorden zoals “ms exchange” en “managed webhosting solution”)
10. Eis: $ 45.51 (Met zoekwoorden zoals “personal injury claim” en “accident claims no win no fee”)
Laat je niet afschrikken
De bovenstaande kosten per klik zijn natuurlijk erg hoog, maar laat je hierdoor niet afschrikken. Zouden we een lijstje maken met de laagste kosten per klik dan zouden de bedragen maximaal op een paar cent uitkomen.
Het gaat hier dan ook om extreme gevallen. In de bovenstaande categorieën is de concurrentie enorm hoog, maar kunnen de leads die uiteindelijk worden binnengehaald ook een hoge waarde hebben.
Invloed van de kwaliteitsscore
Naast de kosten die andere betalen speelt ook de kwaliteitsscore die aan een zoekwoord wordt toegekend een belangrijke rol om de kosten per klik te betalen. Hoe hoger de kwaliteitsscore van een zoekwoord is, hoe lager de kosten per klik die betaald moeten worden. De kwaliteitsscore wordt beïnvloed door onder andere de CTR, de kwaliteitswet van de bestemmingspagina en de relevantie van het zoekwoord ten opzichte van de advertentie.
Uiteindelijk is het belangrijk om een zo laag mogelijke kosten per klik te betalen. Het kan veel tijd kosten om dit goed te optimaliseren. Veel bedrijven kiezen er dan ook voor hun AdWords campagnes uit te besteden.
RELATED POSTS
juli 2, 2013 by admin
Ongeldige klikken in Google AdWords
Advertenties binnen Google AdWords worden meestal gecreëerd op basis van CPC. (Kosten per klik). Je betaalt dus alleen voor de advertenties wanneer iemand erop klik...
juli 2, 2013 by admin
Google AdWords Express, hoe werkt het?
Google AdWords wordt door talloze bedrijven en online marketeers ingezet als dé online marketing tool. Voor ieder bedrijf en iedere branche kan er zowel nationaal a...
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!