Dubbele zoekwoorden

Het komt soms wel eens voor dat u in verschillende campagnes dezelfde zoekwoorden gebruikt. Het is belangrijk dat u dit probeert te voorkomen. Dubbele zoekwoorden in uw AdWords-account zijn af te raden. Normaal gesproken zal alleen de best presterende advertentie getoond worden. Ook zullen dubbele zoekwoorden  er voor zorgen dat de prestaties van uw AdWords campagnes moeilijk meetbaar worden.

Dubbele zoekwoorden opsporen en verwijderen

In de AdWords Editor is het hulpprogramma voor dubbele zoekwoorden geïntegreerd. Het programma zoekt alle dubbele zoekwoorden binnen uw campagne op. U kunt daarna zelf bepalen in welke campagne of advertentiegroep het zoekwoord verwijderd kan worden. Dit kunt u doen aan de hand van verschillende gegevens; prestaties, de laagste cpc, de hoogste kwaliteitsscore, etc.

Maak gebruik van het hulpprogramma binnen AdWords Editor voor dubbele zoekwoorden.

Stap 1. Selecteer Hulpprogramma’s > Dubbele zoekwoorden zoeken of ga naar het menu Beeld > Dubbele zoekwoorden.

Stap 2. Geef aan in welk gedeelte van uw campagne u wilt zoeken naar dubbele zoekwoorden. U kunt ook aangeven dat u het volledige account wil doorzoeken. Vink dan het vakje naast de accountnaam aan.

Stap 3. U kunt nu aan de rechterzijde de criteria van de zoekopdracht selecteren.
Woordvolgorde: maakt de woordvolgorde uit? Selecteer ‘Strikte woordvolgorde’ om ‘schoenen kopen’ als een ander zoekwoord te behandelen als ‘kopen schoenen’.                                     Selecteer ‘Willekeurige woordvolgorde’ als de woordvolgorde niet uitmaakt. Opties voor zoekwoorden: komt hetzelfde zoekwoord met een ander zoektype in aanmerking als dubbel zoekwoord?
Locatie van duplicaten: wilt u alleen duplicaten zoeken wanneer deze in dezelfde advertentiegroep of dezelfde campagne voorkomen of wilt u alle duplicaten in het hele account zoeken?
Optioneel: duplicaten verbergen. U kunt duplicaten in verwijderde, beëindigde of onderbroken campagnes en advertentiegroepen verbergen.

Stap4. Klik op Dubbele zoekwoorden zoeken.
Er verschijnt nu een lijst met dubbele zoekwoorden indien deze daadwerkelijk aanwezig zijn. U kunt nu bepalen welke van deze zoekwoorden verwijderd kunnen worden.