De 5 methoden om conversie te verhogen

Organisaties waarvan de conversie is gestegen over de afgelopen 12 maanden hebben 24% meer tests uitgevoerd en zij passen 26% meer methoden toe dan organisaties waarvan de conversie het afgelopen jaar niet is gestegen. Welke conversies het meest van belang zijn en welke methoden toegepast worden hebben we voor u uit het onderzoek van RedEye en Econsultancy gehaald en op een rij gezet.

Typen conversies

Door de jaren heen is er op het gebied van typen conversies niet zo heel veel veranderd. De voornaamste conversies zijn nog steeds het behalen van meer sales en inschrijvingen of registraties willen ontvangen. Onder de wat minder belangrijke varianten van conversie vallen pageviews, informatieverzoeken, downloads en video views.

Trends

De tevredenheid over de conversieratio is aan het dalen en wat daarbij opvalt is dat bedrijven er uit springen qua ontevredenheid. Dit geldt voor diverse branches en hierin is een duidelijke trend zichtbaar. Wat ook opgevallen is, is dat de waarde van directe sales de afgelopen jaren gestegen is met zo’n 10% waar daarentegen de waarde van fysieke downloads met ruim 15% is gedaald.

Conversie verbeteren

Uit het onderzoek is ook gebleken dat organisaties die hun conversie het afgelopen jaar hebben geoptimaliseerd, 26% meer methoden gebruiken. Er zijn 5 gebieden waar organisaties zich op moeten concentreren wanneer ze website conversie en sales willen verhogen. Die 5 methoden zullen we hieronder beschrijven.

De 5 methoden

Om een succesvol conversie verhogend plan op te starten dient u rekening te houden met deze 5 methoden:

1. Verantwoording; Zorg ervoor dat een persoon verantwoordelijk is voor het verhogen van de website conversie door ze te autoriseren en eindverantwoordelijke te maken, ideaal gezien ook door ze een financiële drijfveer te geven.

2. Gestructureerde aanpak; conversie verhogen behoeft een systematische aanpak, het mag geen eenmalig project.

3. A/B en multivariabele testen; gesplitste (A/B) of MVT is de beste manier om website prestaties te verbeteren.

4. Usability testen; dit is de beste manier om te begrijpen hoe en waarom uw klanten de dingen doen die ze op uw website doen.

5. Gebruiker segmentatie; voor actie ondernemende inzichten en gerichte communicatie.

Binnen bij de organisatie

Het aantal medewerkers die de verantwoording hebben over conversie ratio optimalisatie (CRO) zijn in vergelijking met vorig jaar met 4% gedaald. Wel blijkt dat de meerderheid van de ondervraagde (92%) persoonlijk betrokken zijn bij het verbeteren van de organisatie zijn CRO. Is conversie ratio optimalisatie al een deel van de online marketing voor jouw organisatie?