Organisaties waarvan de conversie is gestegen over de afgelopen 12 maanden hebben 24% meer tests uitgevoerd en zij passen 26% meer methoden toe dan organisaties waarvan de conversie het afgelopen jaar niet is gestegen. Welke conversies het meest van belang zijn en welke methoden toegepast worden hebben we voor u uit het onderzoek van RedEye en Econsultancy gehaald en op een rij gezet.
Typen conversies
Door de jaren heen is er op het gebied van typen conversies niet zo heel veel veranderd. De voornaamste conversies zijn nog steeds het behalen van meer sales en inschrijvingen of registraties willen ontvangen. Onder de wat minder belangrijke varianten van conversie vallen pageviews, informatieverzoeken, downloads en video views.
Trends
De tevredenheid over de conversieratio is aan het dalen en wat daarbij opvalt is dat bedrijven er uit springen qua ontevredenheid. Dit geldt voor diverse branches en hierin is een duidelijke trend zichtbaar. Wat ook opgevallen is, is dat de waarde van directe sales de afgelopen jaren gestegen is met zo’n 10% waar daarentegen de waarde van fysieke downloads met ruim 15% is gedaald.
Conversie verbeteren
Uit het onderzoek is ook gebleken dat organisaties die hun conversie het afgelopen jaar hebben geoptimaliseerd, 26% meer methoden gebruiken. Er zijn 5 gebieden waar organisaties zich op moeten concentreren wanneer ze website conversie en sales willen verhogen. Die 5 methoden zullen we hieronder beschrijven.
De 5 methoden
Om een succesvol conversie verhogend plan op te starten dient u rekening te houden met deze 5 methoden:
1. Verantwoording; Zorg ervoor dat een persoon verantwoordelijk is voor het verhogen van de website conversie door ze te autoriseren en eindverantwoordelijke te maken, ideaal gezien ook door ze een financiële drijfveer te geven.
2. Gestructureerde aanpak; conversie verhogen behoeft een systematische aanpak, het mag geen eenmalig project.
3. A/B en multivariabele testen; gesplitste (A/B) of MVT is de beste manier om website prestaties te verbeteren.
4. Usability testen; dit is de beste manier om te begrijpen hoe en waarom uw klanten de dingen doen die ze op uw website doen.
5. Gebruiker segmentatie; voor actie ondernemende inzichten en gerichte communicatie.
Binnen bij de organisatie
Het aantal medewerkers die de verantwoording hebben over conversie ratio optimalisatie (CRO) zijn in vergelijking met vorig jaar met 4% gedaald. Wel blijkt dat de meerderheid van de ondervraagde (92%) persoonlijk betrokken zijn bij het verbeteren van de organisatie zijn CRO. Is conversie ratio optimalisatie al een deel van de online marketing voor jouw organisatie?
RELATED POSTS
februari 22, 2023 by Luka Markovic
6 Conversiefouten en de beste oplossingen om de conversieratio op je e-commerce website te verbeteren
Lage conversiepercentages in een e-commerce winkel kunnen een frustrerend en kostbaar probleem zijn. Door echter de redenen achter la...
december 23, 2022 by Luka Markovic
Hyvä template – de voordelen op een rijtje!
Misschien heb je er al eens eerder over gehoord: het Hyvä-template. Maar wat is het, waarvoor kan het template gebruikt worden en wat zijn de voordelen? Wij zochten...
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!