De 5 meestbelovende Google AdWords aanpassingen

Google AdWords wordt regelmatig voorzien van nieuwe aanpassingen waardoor de mogelijkheden alleen maar uitbreiden. In dit blogitem kijken we naar de vijf meestbelovende updates die eerder door Google zijn aangekondigd.

1. Media advertenties

Google is momenteel bezig met het testen van media advertenties. Dit zijn advertenties waarin een video verwerkt zit. Deze advertenties worden weergegeven naar aanleiding van de relevantie die de titel van de video heeft met het zoekwoord waar op gezocht wordt.

2. Aanbiedingextensie

In de toekomst moet er een aanbiedingextensie komen. Deze geeft je de mogelijkheid om een aanbieding, bijvoorbeeld een korting, direct in een advertentie te verwerken. Via een knop bij de advertentie kan er van de aanbieding gebruik worden gemaakt.

3. Herinneringextensie

Ook een nieuwe extensie die momenteel in ontwikkeling is, is de herinneringextensie. Hiermee kunnen mensen die op Google zoeken een herinnering laten sturen naar aanleiding van een evenement die in een advertentie wordt aangekondigd. Denk bijvoorbeeld aan de opening van een webwinkel of bepaalde koopavond.

4. Advertenties vergelijken

Google is momenteel bezig met een mogelijkheid om producten of diensten met elkaar te vergelijken. Voor de adverteerders komt hierbij de mogelijkheid om hiertussen te staan. Er wordt dan per klik betaald.

5. Dynamische advertenties in het Display Netwerk

In de toekomst kunnen advertenties dynamisch worden gegenereerd voor specifieke bezoekers of websites. Display advertenties kunnen dan aangepast worden op veel verschillende manieren. Zo kunnen er specifieke advertenties worden gemaakt voor bepaalde content op een website of naar aanleiding van het gedrag van bezoekers op je website.

Google AdWords wordt steeds uitgebreider

Wij denken dat alle besproken aanpassingen interessant zijn en gaan in de toekomst kijken naar de mogelijkheden om deze in te zetten. Natuurlijk wordt Google AdWords door alle nieuwe mogelijkheden die worden doorgevoerd alleen maar uitgebreider. Dit maakt het voor beginnende partijen moeilijk om van alle voordelen gebruik te maken. Veel bedrijven kiezen er daarom voor om AdWords uit te besteden.