fbpx Younify | Online marketing | Laat het conversiepercentage stijgen!

Conversie boosters voor e-commerce websites

Online kopers zijn tegenwoordig ongelofelijk kieskeurig. De meeste online kopers hebben hoge verwachtingen van een webwinkel op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en beschikbaarheid. In dit blogartikel geven we je enkele handvatten om het conversie percentage op jouw webwinkel te boosten!

Overdrijf je product omschrijving niet

Hou je productomschrijving karig. Overdrijf niet elk product op je webwinkel door het ‘de beste, goedkoopste, nergens een betere’ beschrijving mee te geven. Doe dit wel en je stelt kopers mogelijk teleur welke veel van het product verwachten. Logisch gevolg: negatieve feedback op de producten en/of webwinkel!

Visualiseer belangrijke informatie

Shoppers zijn visueel ingesteld en ‘zien’ liever in plaats van lezen. Productvoorraad is een heel goed voorbeeld hiervan. Door door middel van horizontale balken welke de voorraad visualiseren, krijgen potentiële kopers een veel beter beeld van de huidige voorraad en hopelijk de drang om te bestellen!

Gebruik Facebook plugins

Winkelen is indirect een sociale ervaring. En wat is er met meer dan 1 miljard leden meer sociaal dan Facebook? Geef bezoekers de mogelijkheid om bij een product te ‘liken’, ‘I want it’ of te ‘ownen’. Op deze manier wordt de website verspreid over het tweedegraads vriendennetwerk van de (potentiele) koper. Gratis reclame dus!

Voeg video’s van het product toe

Zoals in punt 2 al aangegeven ‘kijken’ we over het algemeen liever dan dat we lappen tekst lezen. Laat daarom het product in een video zien om het conversiepercentage te boosten.

Laat ‘koophistorie’ van het product zien

Niet zo ingeburgerd, maar wel heel nuttig. Om twijfelende kopers het laatste duwtje in de rug te geven kun je laten zien hoe vaak het product al is aangeschaft. Het voelt simpelweg prettig om te weten dat andere mensen dezelfde aankoopbeslissing hebben gemaakt als jij

Wanneer ga je het product leveren?

Verwachtingen over leveringsdata zijn essentieel. Als de koper het vandaag bestelt, heeft de koper het dan morgen in huis? Geef ook de verschillen in leveringsmogelijkheden aan, biedt de webwinkel exclusievere (snellere) verzending?

Kleding, voorkom teleurstelling

Kleding online aanschaffen blijft lastig. Dat leuke shirt wat je wilt hebben staat natuurlijk prachtig op dat model maar hoe valt deze in het echt?

Door bij het model de maten en gewicht te vermelden krijgt de potentiële koper een veel beter idee van hoe dat leuke shirtje valt! Als het toch niet is wat de klant zoekt, bespaart je dit een boel werk als de klant de aankoop na ontvangst terug stuurt.

Bovengenoemde punten kunnen ook toegepast worden op de magento webshop.

X