Online kopers zijn tegenwoordig ongelofelijk kieskeurig. De meeste online kopers hebben hoge verwachtingen van een webwinkel op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en beschikbaarheid. In dit blogartikel geven we je enkele handvatten om het conversie percentage op jouw webwinkel te boosten!
Overdrijf je product omschrijving niet
Hou je productomschrijving karig. Overdrijf niet elk product op je webwinkel door het ‘de beste, goedkoopste, nergens een betere’ beschrijving mee te geven. Doe dit wel en je stelt kopers mogelijk teleur welke veel van het product verwachten. Logisch gevolg: negatieve feedback op de producten en/of webwinkel!
Visualiseer belangrijke informatie
Shoppers zijn visueel ingesteld en ‘zien’ liever in plaats van lezen. Productvoorraad is een heel goed voorbeeld hiervan. Door door middel van horizontale balken welke de voorraad visualiseren, krijgen potentiële kopers een veel beter beeld van de huidige voorraad en hopelijk de drang om te bestellen!
Gebruik Facebook plugins
Winkelen is indirect een sociale ervaring. En wat is er met meer dan 1 miljard leden meer sociaal dan Facebook? Geef bezoekers de mogelijkheid om bij een product te ‘liken’, ‘I want it’ of te ‘ownen’. Op deze manier wordt de website verspreid over het tweedegraads vriendennetwerk van de (potentiele) koper. Gratis reclame dus!
Voeg video’s van het product toe
Zoals in punt 2 al aangegeven ‘kijken’ we over het algemeen liever dan dat we lappen tekst lezen. Laat daarom het product in een video zien om het conversiepercentage te boosten.
Laat ‘koophistorie’ van het product zien
Niet zo ingeburgerd, maar wel heel nuttig. Om twijfelende kopers het laatste duwtje in de rug te geven kun je laten zien hoe vaak het product al is aangeschaft. Het voelt simpelweg prettig om te weten dat andere mensen dezelfde aankoopbeslissing hebben gemaakt als jij
Wanneer ga je het product leveren?
Verwachtingen over leveringsdata zijn essentieel. Als de koper het vandaag bestelt, heeft de koper het dan morgen in huis? Geef ook de verschillen in leveringsmogelijkheden aan, biedt de webwinkel exclusievere (snellere) verzending?
Kleding, voorkom teleurstelling
Kleding online aanschaffen blijft lastig. Dat leuke shirt wat je wilt hebben staat natuurlijk prachtig op dat model maar hoe valt deze in het echt?
Door bij het model de maten en gewicht te vermelden krijgt de potentiële koper een veel beter idee van hoe dat leuke shirtje valt! Als het toch niet is wat de klant zoekt, bespaart je dit een boel werk als de klant de aankoop na ontvangst terug stuurt.
Bovengenoemde punten kunnen ook toegepast worden op de magento webshop.
RELATED POSTS
februari 22, 2023 by Luka Markovic
6 Conversiefouten en de beste oplossingen om de conversieratio op je e-commerce website te verbeteren
Lage conversiepercentages in een e-commerce winkel kunnen een frustrerend en kostbaar probleem zijn. Door echter de redenen achter la...
december 23, 2022 by Luka Markovic
Hyvä template – de voordelen op een rijtje!
Misschien heb je er al eens eerder over gehoord: het Hyvä-template. Maar wat is het, waarvoor kan het template gebruikt worden en wat zijn de voordelen? Wij zochten...
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!