5 voorspellingen voor 2013: Marketing & data analyse
Online marketing 2013
2013 wordt zonder twijfel een uitdagend jaar voor online marketeers om op te vallen en te onderscheiden. De hoeveelheid informatie en de versnippering van online consumenten kanalen zal exponentieel blijven groeien.
Daarnaast komen enkele grote namen in de online-wereld met nieuwe ontwikkelingen en functies. Een nieuwe zoekopdracht oplossing van Facebook, het continue aanpassen van de richtlijnen en algoritmen van Google, verdere product consolidatie bij het zoeken op Amazon of meer marktpenetratie door Bing.
In dit artikel doen wij 5 voorspellingen voor 2013 op het gebied van online marketing & data analyse:
1. Aankoopbeslissingen: Bij de meerderheid van de consumenten aankoopbeslissingen, zal een mobiele telefoon (smartphone) betrokken zijn. In Nederland had eind 2012 ongeveer 44 procent van de Nederlanders een smartphone, terwijl 16% ook een tablet bezit. Nu high-end smartphones meer regel dan uitzondering zijn, zal de penetratiegraad verder uitbreiden in 2013. We gaan steeds meer gebruik maken van onze smartphone om onze weg naar én in een fysieke winkel of webshop te vinden.
2. Focus op mobiele website: Speciaal gebouwde mobiele sites zullen drastisch toenemen dit jaar. De fysieke winkel, de mobiele website en de ‘desktop’ website zullen met elkaar gaan samenwerken en elkaar aanvullen.
3. Klantgericht: Data/gegevens analyses zullen zich meer richten op de klant. Bedrijven moeten het gedrag van hun klanten via de verschillende kanalen begrijpen. Op welke manieren zoeken klanten informatie en via welk apparaat etc.
Het huidige model van data-analyse gebruikt diverse systemen voor de analyse van gegevens. ‘Web-analytics’ focust op de webpagina’s, ‘mobile analytics’ focust op mobiele apparaten en ‘social analytics’ focust zich op ‘likes, tweets en retweets. Toepassingen die gegevens van alle digitale bronnen combineren kunnen een strategische noodzaak worden.
4. Content: Publiekelijk beschikbare gegevens zullen drastisch groeien. De snelheid van data creëren groeit omdat het voor bedrijven en consumenten makkelijker is om data te creëren, publiceren en te delen. De verwachting is dat de hoeveelheid content en gegevens op het internet zal verdubbelen tegen 2014.
5. Verkopen via het social media kanaal: Uit onderzoek (Forrester states) blijkt dat 47% van de online shoppers het erover eens is dat sociale media berichten van vrienden nuttig zijn voor het ontdekken van nieuwe merken, trends en ontwikkelingen. Ondertussen zeggen adverteerders nog steeds moeite te hebben om hun sociale inspanningen aan te laten sluiten op het bedrijfsplan.
Conclusie
Mobiele websites gaan een steeds grotere rol spelen bij het inwinnen van informatie, mede in het verkoopproces. Online marketeers de focus (gedeeltelijk) moeten verleggen van website naar mobiele apparaten.
RELATED POSTS
april 2, 2024 by Luka Markovic
Hyvä Checkout: De Sleutel voor een Hogere Conversie en een Verbeterde Gebruikerservaring
Hyvä Checkout: De Sleutel voor een Hogere Conversie en een Verbeterde Gebruikerservaring
Als Magent...
november 20, 2023 by Luka Markovic
Google’s nieuwe metriek: hoe u uw Magento webshop kunt optimaliseren voor INP
In de huidige competitieve wereld van de e-commerce betekent voorblijven dat je je voortdurend moet aanpassen aan nieuwe statistieken...
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!