Het kan lastig zijn om de juiste klikken op je Google AdWords advertenties binnen te krijgen. De opties welke dit mogelijk maken zijn vaak verstopt en worden daarom vaak onbenut gelaten. Zoals je misschien weet zijn er een scala aan instellingen in Google welke aangepast kunnen worden aan de behoeftes van de campagne: de campagne instellingen.
Snelle en makkelijke wijzigingen in de campagne instellingen kunnen grote gevolgen hebben voor het rendement van de inkomende kliks en de online marketing strategie.
Bij het maken van de juiste wijzigingen kan de adverteerder de volgende voordelen behalen:
– Verhoogde ROI (=Return of investment)
– Meer controle in specifieke gebieden
– De mogelijkheid om de PPC campagne te verbeteren.
In deze blogpost bespreken we 5 aanpassingen die je kan doen in jouw PPC-campagnes.
Ga van standaard mogelijkheden naar alle mogelijkheden In een Google PPC account is er een standaard optie en een ‘alle functies’ optie. De standaardoptie laat niet alle mogelijkheden zien. Bij het activeren van de ‘alle functies’ kun je gebruik maken van functies als advertentieplanning en advertentieroulatie. Om alle mogelijkheden welke in dit artikel worden genoemd beschikbaar te maken, dien je gebruik te maken van de ‘all features’ mogelijkheid.
Opties voor zoekwoorden Een andere standaardoptie is: opties voor zoekwoorden. De standaardoptie in Google voor zoeken op woordgroep en exact is het opnemen van meervoudsvormen, spelfouten en andere naaste varianten. Dit willen wij uitsluiten dus kiezen we voor de optie; ‘Sterk gelijkende varianten niet opnemen’.
Advertentie rotatie De standaardoptie welke actief is in Google Adwords is ‘optimaliseren voor kliks’. Dit betekent dat de advertentie welke naar verwachting de meeste kliks genereert ook het meest wordt weergegeven. Het is ook belangrijk om de andere factoren welke in verband staat met hoeveel geld je advertenties binnen halen goed te analyseren.
Je kan hierbij voor de optie’ gelijkmatig rouleren’ kiezen en de advertenties worden gedurende 90 dagen gelijkmatig weergegeven.
Mobiele advertenties Standaard worden advertenties zichtbaar gemaakt in mobiele advertenties. Als het product zich niet leent voor mobiele advertenties is het beter om deze uit te zetten. Bijvoorbeeld als je B2B producten verkoopt of landingspagina’s welke niet geoptimaliseerd zijn voor mobiele apparaten.
Geografische locaties Bij het selecteren van een geografisch gebied wordt er standaard een groot (breed) gebied geselecteerd in Google Adwords. Als je dit zelf wilt instellen biedt Google Adwords de optie om dit naar eigen smaak in te stellen. Van complete werelddelen tot een bepaald gebied binnen een stad.
We hopen je met deze tips enkele handvatten te geven om meer controle te krijgen over jouw PPC advertenties.
RELATED POSTS
juli 2, 2013 by admin
Ongeldige klikken in Google AdWords
Advertenties binnen Google AdWords worden meestal gecreëerd op basis van CPC. (Kosten per klik). Je betaalt dus alleen voor de advertenties wanneer iemand erop klik...
juli 2, 2013 by admin
Google AdWords Express, hoe werkt het?
Google AdWords wordt door talloze bedrijven en online marketeers ingezet als dé online marketing tool. Voor ieder bedrijf en iedere branche kan er zowel nationaal a...
Your privacy: This site is processed and used by the so-called Cookies. Cookies are small text files that are stored on a computer (or other device) of a web site user and allow the monitoring and analysis of user behavior on the web site. Cookies do not usually lead to the disclosure of the identity of a particular user, but they can provide a personalized experience. You may choose not to allow certain types of cookies. In the headers on the side, you can read more about each category of cookies and adjust-enable them. Blocking some types of cookies may affect your user experience on this site.
Necessary Cookies
Necessary cookies: Cookies that help make the site usable, enabling basic features like navigating pages and accessing secure parts of the site. The website cannot function properly without these cookies. They are necessary for the functioning of the Website and the removal of such cookies results in the inability to use the Website or certain parts of it.
Statistical cookies
Statistical cookies: Statistical cookies help website owners understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously. The Web site of the Operator uses Google Analytics, which is also based on the use of cookies technology, which is stored on the visitor device, all for qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketing Cookies
Marketing cookies: Cookies used to track visitors to websites. The purpose is to show content that is relevant and engaging to the individual user and therefore more valuable to publishers. For marketing purposes, we use Google AdWords services, also based on the use of cookies technology, which are stored on a visitor device, all for a qualitative analysis of the use of the website itself.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!