5 redenen waarom een bedrijf AdWords in zou moeten zetten

Er zijn veel bedrijven die bekend zijn met AdWords, maar vaak zijn er twijfels of AdWords ook daadwerkelijk iets gaat opleveren. In dit blogitem geven we je vijf redenen waarom je van dit platform gebruik zou moeten maken.

1. AdWords is opschaalbaar

Een groot voordeel  van AdWords is de opschaalbaarheid. Als een campagne in AdWords winstgevend is, maar in budget wordt beperkt, is er geen reden om het budget niet te verhogen. Door het budget te verhogen zullen je conversies en omzet direct toenemen. Om deze reden zijn er bedrijven die miljoenen per jaar in AdWords steken.

2. AdWords is meetbaar

In vergelijking met traditionele platformen zoals TV, is online marketing goed meetbaar. De mogelijkheden van AdWords zijn enorm uitgebreid en met behulp van Google Analytics kan er precies worden achterhaald wat bezoekers doen nadat ze op een advertentie hebben geklikt. Hierdoor is de winstgevendheid van AdWords goed te bepalen.

3. AdWords levert sneller resultaat dan SEO

Voor nieuwe websites kan het maanden duren om resultaten van SEO terug te zien. Door de concurrentie op de organische plekken hebben nieuwe websites vaak te weinig autoriteit om op interessante termen bovenaan te komen.

Omdat er veel tijd overheen gaat is het bovendien lastiger om nieuwe zoekwoorden uit te testen. In het geval van AdWords kun je een test direct beginnen waardoor je sneller een goed beeld kunt vormen over wat wel of niet werkt.

4. Je concurrenten gebruiken AdWords

Er zijn veel bedrijven die gebruikmaken van Google AdWords. De kans is dan ook groot dat één of meerdere concurrenten vindbaar zijn op de advertentieplekken in de resultaten van Google (bovenste drie resultaten en de blokken aan de rechterkant). Als je hier niet tussen staat, is het simpelweg niet mogelijk om op deze plekken de concurrentie aan te gaan.

5. AdWords haalt verkoopgerelateerde klikken binnen

Er zijn genoeg mensen die stellen dat er niemand op de advertenties in Google klikt. Echter blijkt dit niet de realiteit te zijn. Uit onderzoek blijkt namelijk dat advertenties bij zoekopdrachten met een commerciële intentie twee van de drie klikken binnenhalen. Als je AdWords niet inzet loop je in dit geval dus al meer dan 60% van je potentiële bezoeken mis.

Uiteindelijk is AdWords dus een interessant platform waarmee je winstgevende campagnes op kunt zetten. Binnen de online marketing is AdWords bovendien erg handig om bepaalde nieuwe ideeën te testen.