3 veelgemaakte fouten in Google AdWords

In dit blogitem bespreken we drie veelgemaakte fouten die de winstgevendheid van een campagne in Google AdWords in de weg staan.

Gehaaste advertenties

Er zijn (te) veel bedrijven die niet genoeg tijd nemen voor het maken van kwalitatief goede advertenties. Hierdoor kunnen advertenties bijvoorbeeld spelfouten of onjuiste gegevens bevatten. Niet handig aangezien dit nadelige gevolgen met zich mee kan brengen. Zo kunnen bezoekers die op de bestemmingspagina komen andere informatie krijgen en gelijk weer wegkrijgen of alleen klikken om een bevestiging te krijgen dat hetgeen vermeld in de advertentie niet juist is.

Beperkte budgetten in AdWords

In AdWords zie je maar al te vaak campagnes die worden beperkt door het budget. Nou hoeft dit niet per definitie slecht te zijn omdat dit er natuurlijk ook voor kan zorgen dat de kosten beperkt worden. Echter als een campagne goed draait kun je, doordat de campagne niet continu zichtbaar is, vele conversies mislopen (en hiermee vele euro’s). Bovendien loop je het risico dat mensen die in de ochtend via een advertentie zijn binnengekomen in de avond, als ze van plan zijn iets te kopen, de advertentie niet meer kunnen vinden.

Een bepaalde categorie willen domineren

Het gebeurd vaak genoeg dat een bedrijf zichzelf als de specialist ziet in een bepaalde categorie en om deze reden altijd een nummer één positie willen behalen. Het maakt in dat geval vaak niet uit hoeveel kosten dit met zich meebrengt. De kans is groot dat dit resulteert in een slecht lopende campagne. Om een campagne succesvol te maken moet je immers veel optimaliseren en keuzes maken tussen dingen die wel en niet werken. Naast deze drie veelgemaakte fouten zijn er natuurlijk nog veel meer fouten die een succesvolle campagne in de weg kunnen staan. Wil je dit soort fouten voorkomen kun je er natuurlijk ook voor kiezen je AdWords campagnes uit te besteden.